Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور مستقل آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری این کشور درباره برجام گفت: مقامات ارشد اطلاعاتی، متحدان اروپایی و کارشناسان امنیت ملی و منع گسترش سلاح می گویند که توافق هسته ای ایران کار می کند، تنها ترامپ می گوید نه.

به گزارش صدای ایران، برنی سندرز روز جمعه با انتشار این مطلب در توئیتر، اظهارات مثیو داس مشاور امور بین الملل خود را هم ضمیمه کرد که درباره اظهارات برجامی دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه وی در کنگره پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

**بی اعتباری و انزوای آمریکا
داس در این زمینه گفت: یکی از عجیب ترین ادعاهای ترامپ این بود که گفت از توافق هسته ای ایران خارج شد تا مطمئن شود ایران هرگز سلاح اتمی به دست نمی آورد.
وی ادامه داد: هفته پیش، چند تن از مقامات ارشد جامعه اطلاعاتی آمریکا او همچون رئیس سیا، اف بی آی و مدیر اطلاعات ملی در کمیته اطلاعات سنا حضور یافتند و کاملا متناقض با گفته های ترامپ اظهار نظر کردند.
دان کوتز مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفته بود ما باور نداریم که ایران به سمت دستیابی به آنچه که برای ساخت بمب های اتمی نیاز است، حرکت می کند.
جینا هاسپل رئیس سیا هم تصریح کرده بود در این زمان، ایران از نظر فنی به طور کامل به تعهدات خود تحت برجام عمل می کند.
مشاور سندرز در امور خارجی اضافه کرد: حقیقت این است که متحدان ما حمایت خود را از این توافق هسته ای ادامه دادند که به طور موفقیت آمیزی از به دست آوردن سلاح اتمی ایران جلوگیری می کند.
داس درباره دلیل این ادعا هم توضیح داد: بخش عظیمی از کارشناسان امنیت ملی و عدم گسترش سلاح، می گویند که برجام واقعا یک توافق قوی است.
وی درباره اظهارات ترامپ که گفت تحریم های شدید و بی سابقه ای را علیه ایران وضع کرده ایم، گفت: بعد از خروج از توافق هسته ای و حتی اکنون، مقامات امنیتی آمریکا گفتند و می گویند که این توافق کار می کند. ترامپ تحریم ها را در پاییز بازگرداند اما چیزهای دیگر وجود دارد.
این تحلیلگر مسایل بین الملل افزود: او فقط تحریم ها را علیه ایران اعمال نکرد بلکه شرکت های اروپایی که می خواستند تحت مجوزهای برجام مورد حمایت آنها، با ایران تجارت کنند را هم تحریم کرد. 
داس با تاکید بر اینکه برجام همچنان قوی است و کار می کند، ادامه داد: متحدان اروپایی ما برای مراقبت از شرکت هایشان و برای حفظ برجام علیه سیاست های احمقانه ترامپ، ساز وکار ویژه ای برای حمایت از تجارت با ایران ایجاد کردند.
وی اضافه کرد: ترامپ از یک توافقی خارج شد که مقامات ارشد امنیتی خود او می گویند کار می کند، تحریم هایی را علیه شرکت های اروپایی وضع کرد که مدت های زیادی را برای رسیدن به این توافق صرف کرده بودند، اکنون این متحدان ما گام هایی را برای حفاظت خود و شرکت هایشان از سوء استفاده ترامپ از قدرت شرکت های آمریکایی بر می دارند.
مشاور امور بین الملل برنی سندرز تاکید کرد: تنها چیزی که ترامپ با خروج از این توافق به دست آورد، انزوای ایالات متحده از متحدان مهم ما، تضعیف اعتماد در توافقی که خودمان در آینده امضا می کنیم و ناتوانی برای استفاده از تحریم های چندجانبه به عنوان ابزاری برای دستیابی به آن توافق ها است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سندرز خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم

نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بایدن خواست تا برای شکست دادن ترامپ در انتخابات از حضور در این رقابت انصراف دهد.

به گزارش فارس به نقل از پولتیکو، رابرت اف. کندی، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا عنوان کرده که جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب دموکرات باید از رقابت‌ها کناره‌گیری کند تا وی بتواند مانع از این شود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

کندی در جریان یک سخنرانی ۳۰ دقیقه‌ای در مرکز شهر بروکلین در ایالت نیویورک آمریکا عنوان کرد: ما فقط یک شانس برای شکست دادن دونالد ترامپ داریم. ما به نامزدی نیاز داریم که بتواند این کار را انجام دهد و آن نامزد من خواهم بود.

کندی سپس در ادامه سخنرانی‌اش از بایدن خواست تا از حضور در انتخابات کناره‌گیری کند و عنوان کرد بر خلاف بایدن که شانسی برای پیروزی ندارد، ترامپ می‌تواند پیروز انتخابات باشد مگر آنکه بایدن با کنار کشیدنش از رقابت‌ها راه را برای شکست دادن ترامپ فراهم کند.

اظهارات کندی در حالی مطرح می‌شود که وی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد شدید ترامپ قرار گرفته است و ترامپ به صراحت اعلام کرده هر گونه حمایت رای‌دهندگان از وی مانند هدر دادن حق رای‌شان است.

دموکرات‌ها نیز در مقابل اظهارات کندی علیه بایدن، انتقادات زیادی علیه وی مطرح کرده‌اند.

در همین رابطه مت کوریدونی، سخنگوی کمیته ملی دموکرات آمریکا عنوان کرده است که پیشنهاد کندی برای کنار کشیدن بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را به همان اندازه کمپین انتخاباتی‌اش نباید جدی گرفت.

با این حال کندی به همراه مدیر کارزار انتخاباتی‌اش، آماریلیس فاکس کندی، نظرسنجی را ارائه کردند تا بر مبنای آن استدلال کنند که چرا بایدن باید از رقابت‌های ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

وی با اشاره به نتایج این نظرسنجی تنها راه شکست ترامپ در انتخابات را، کناره‌گیری بایدن عنوان کرده است.

هنوز نه کمپین ترامپ و نه کمپین بایدن در باب اظهارات کندی اظهار نظر نکرده‌اند.

کندی پیش از این هم در اظهاراتی بایدن را خطری بزرگ برای دموکراسی آمریکا دانسته و عنوان کرده بود خطر وی برای دموکراسی بیشتر از خطر ترامپ است.

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟