Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:45:55 GMT

رنگ‌های صنعتی خطرناک درمحصولات آرایشی قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۳۱۲۷

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر خطر استفاده از محصولات قاچاق و تقلبی گفت: در این محصولات از رنگ‌های صنعتی خطرناک و نگهدارنده‌های غیرمجاز استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر، با اشاره به اینکه کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق به دلیل عدم طی کردن مراحل واردات، پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و دولتی، تهدیدی برای اشتغال، کارآفرینی و ساختار اقتصادی و اجتماعی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: خطر بزرگ تر قاچاق این است که سلامت مصرف کنندگان این قبیل محصولات را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که مقابله با کالاهای قاچاق و تقلبی در حیطه ماموریت های سازمان غذا و دارو قرار دارد، افزود: کالاهای قاچاق و تقلبی می‌توانند از یک سو برای سلامت مصرف کنندگان در کوتاه مدت و از سوی دیگر در طولانی مدت مضر و خطرناک باشند.

مدیرکل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه تولید، بسته بندی، انبارداری و حمل و نقل کالاهای قاچاق و تقلبی هرگز در شرایط استاندارد صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: مصرف این کالاها بسیار بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی بر سلامت مصرف کنندگان است.

به گفته وی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در اکثر موارد به خصوص در کالاهای رنگی آرایشی مانند لاک، رژ لب، ریمل و...، برای پایین‌تر بودن قیمت از رنگ های صنعتی و آلوده به فلزات سنگین از قبیل جیوه، سرب و ارسنیک استفاده می‌شود که سرطانزایی آنها اثبات شده و سلامت مصرف کننده را در معرض خطر قرار می‌دهد.

بهفر خاطرنشان کرد: همچنین در بسیاری از کالاهای آرایشی رنگی به دلیل ارزانی از حلال‌های بسیار خطرناک استفاده می‌شود که تهدیدی جدی برای سلامت مصرف کنندگان است.

وی تصریح کرد: به علت عدم رعایت استانداردهای لازم، متقلبین برای فرار از بروز آلودگی های احتمالی مجبورند از مقادیر بالای نگهدارنده و یا از انواع ممنوعه آن استفاده کنند که هر دو این موارد بسیار خطرناک است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو لوازم آرایشی فراورده های بهداشتی کالاهای قاچاق لوازم آرایش تقلبی مواد خطرناک رنگ های صنعتی سرطان زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم) نحوه تولید عطر، ادکلن و اسپری خوشبوکننده بدن در یک کارخانه فرانسوی (فیلم) بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • جمع آوری داروهای قاچاق و دست ساز از عطاری های اردبیل
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • این غذاهای دوست‌داشتنی دشمن مغزتان هستند؛ فراموشی در ۷۰ سالگی در انتظارتان است
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه