Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@22:01:38 GMT

نشر سیره فاطمی با شناخت و عمل محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۴۱۸۳

نشر سیره فاطمی با شناخت و عمل محقق می‌شود

حجت‎الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: شخصیت‌هایی همچون فاطمه زهرا(س)، شخصیت‌های چند بعدی هستند، بطوری که نمی‌توان آنان را تنها در یک بعد محدود کرد.
وی ادامه داد: سیره عملی حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی حضرت متجلی می‎شود؛ بخشی از سیره عملی ایشان به زندگی شخصی حضرت مربوط می‎شود؛ در این بخش، بحث تربیت، خانه‎داری، رفتار و نحوه تعامل حضرت با اعضای خانواده مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: نحوه رفتار ایشان با پدر بزرگوارشان به گونه‌ای است که لقب «ام ابیها» می‌گیرند؛ در نقش همسرداری نیز تاریخ گواهی می‌دهد که ایشان همدرد و همدل علی(ع) در شب‌های پر از درد ایشان بوده است.
وی بیان کرد: بخش دیگر از ابعاد گوناگون سیره حضرت فاطمه(س)، شخصیت علمی ایشان است، به طوری‎که در تاریخ آمده است، افراد متعددی برای دیدن حضرت و طرح سؤالات علمی خود به خدمت حضرت زهرا(س) می‎رسیدند.
پورذهبی اظهار کرد: فضائل شخصیتی، بُعد دیگر سیره حضرت صدیقه(س) را تشکیل می‏‌دهد. حضرت، به لحاظ تقوا و کثرت عبادت همواره مد نظر دوستداران اهل بیت(ع) بوده و هستند.
وی بیان کرد: جایگاه حضرت تا حدی است که حضرت صادق(ع) می‎فرماید «ما حجت خدا، بر شما هستیم و حضرت فاطمه(س) حجت خدا برماست». شما حاجاتتان را از ما می‎خواهید و ما هر گاه حاجتی داشته باشیم، سراغ مادرمان حضرت زهرا(س) می‎رویم.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: برای بهره بردن از وجود مبارک حضرت زهرا(س)، باید به سراغ شناخت ایشان رفت؛ نشر سیره فاطمی تنها با مطالعه، شناخت و عمل محقق می‌شود؛ برخوردهای شعاری کمکی به این امر نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا سیره فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی

(تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بزرگداشت مرحومه زهرا شجاعی در بیت آیت‌الله صانعی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا