Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه(س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره (س) نخستین مدافع مقام امامت و ولایت بعد از پیامبر (ص) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت فاطمه (س) برای تحکیم امامت حضرت علی (ع) به مسجد رفته و خطبه بسیار زیبایی را ایراد می کنند که ما اگر از این خطبه تعبیر به معارف فاطمی کنیم، گزاف نگفتیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ایشان در توحید و فلسفه احکام بحث فرموند، ابراز کرد: به خصوص می توان تاریخ صدر اسلام را در لا به لای خطبه حضرت فاطمه ( س) پیدا کرد.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی در شرح خطبه وزین و متین باقی مانده از ایشان مذاکره صدیقه طاهره (س) با زنان انصار را به آن ضمیمه کردند.

آیت الله حسینی زنجانی بیان کرد: وقتی زنان انصار به عیادت حضرت فاطمه(س) می روند حضرت با زبان گلایه با این بانوان برخورد کرده و سوال می کنند که چه چیزی در علی (ع) دیدید که کنار کشیدید و نگذاشتید که حکومت در دست علی باشد؟

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) خود پاسخ سوالشان را داده و می فرمایند که علی مرده و کشته عدالت بود، علی تسلیم خدا بود، مرد خدایی بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره (س) خطاب به زنان انصار فرمودند که شما نتوانستید علی(ع) را هضم کنید، چه گرفتاری و گلایه ای داشتید و چرا در وقتش از علی دفاع نکردید، با وجود اینکه با شمشیر انصار اسلام زنده شد اما چرا در اینجا کوتاه آمدید.

وی با بیان اینکه مقام صدیقه طاهره(س) و شهادتش در راستای دفاع از ولایت بود، گفت: اگر حضرت کمی به آن سمت متمایل می شد همه چیز برای تامین می شد به خاطر اینکه فرزند رسول الله هستند پس عمده حرکتی که از صدیقه طاهره به ما رسیده همین دفاع از امامت و ولایت یعنی مدیریت جامعه است، مدیریت جامعه باید در دست صالحان باشد و تا زمانی که مدیریت جامعه سالم نباشد آن جامعه نمی تواند سالم باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد