Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبارز انقلابی هرمزگان با تاکید بر اینکه کتاب تنها راه مقابله با سیاست های رژیم در بندرعباس بود، گفت: نشر افکار انحرافی فرقه بهائیت با هدف ترویج بی بندوباری در جامعه انجام می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محمد رزم،  فعال انقلابی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: علیرغم اینکه ایران در دوران قبل از انقلاب نسبت به سایر کشورها از پیشرفت های دنیا عقب نمانده بود  اما پس از پیروزی انقلاب پیشرفتها در حوزه های مختلف چند برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارز انقلابی هرمزگان با اشاره به اوضاع فرهنگی و اجتماعی قبل از انقلاب یادآور شد: خاندان شاه نه تنها برای اصلاح وضعیت فرهنگی جامعه و رشد و تعالی افراد برنامه ای نداشتند بلکه درصدد بودند تا جامعه را  بیشتر به سمت فسق و فجور سوق دهند.

رزم با تاکید بر اقدامات مبارزان انقلابی برای جلوگیری از فساد بیان کرد:در سریال های اخیر ابعاد مختلف اوضاع فرهنگی قبل از انقلاب و اقدامات خاندان پهلوی از جمله رضا شاه و محمدرضا شاه  در راستای ترویج فساد بطور ملموس به تصویر کشیده است.

وی افزود: با وجود اینکه اینترنت و فضای مجازی از جمله واتساپ  به گستردگی امروزه وجود نداشت اما شبکه تلویزیونی، نشریات و مجلاتی مثل زن امروز و تماشا فساد را در جامعه ایجاد می کردند.

فعال انقلابی هرمزگان با اشاره به وجود سینما و یک شبکه تلویزیونی در سال های 40 و 50 گفت: بیشتر فیلم ها و سریال هایی که پخش می شد بنیان خانواده را هدف قرار داده بودند و تخریب نظام خانواده را دنبال می کردند.

 

اردوهای تربیتی با هدف ترویج فساد در جامعه برگزار می شد

رزم با اشاره به برگزاری اردوها برای جوانان تاکید کرد: اردوهایی که بصورت مجزا و مختلط برای این قشر از جامعه برگزار می شد نه تنها انگیزه های مثبتی را دنبال نمی کرد بلکه با هدف  ترویج فساد در جامعه برگزار می شدند.

وی با بیان اینکه  هلال احمر دوران قبل از انقلاب با اسم شیر و خورشید فعالیت می کرد، یادآور می شد: برگزاری اردوهای تربیتی علیرغم اینکه احساس مسئولیت در جوانان را تقویت می کرد اما جنبه های منفی این اردوها بیش از جنبه های مثبت آن بود.

مبارز انقلابی هرمزگان با اشاره به پایین بودن سطح حقوق کارکنان اظهار کرد: از آنجایی که قبل از انقلاب اقشار کارتون خوابی در جامعه وجود داشتند که نمی توانستند شکم فرزندان را سیر کنند بنابراین فقر زیاد سبب می شد تا فساد هم در سطح بالایی قرار  گیرد.

وی یادآور شد: خانواده هایی فقیری وجود داشتند که  هم فرزندان پسر و هم دختر بخاطر فقر دچار فساد و فحشا می شدند.

فعال انقلابی هرمزگان با اشاره به وجود کاباره و مشروب فروشی های آزاد در بندرعباس اظهار کرد: عرضه مشروبات الکلی به گونه ای بود که حتی بچه ده ساله هم می توانست مشروب تهیه کند.

رزم ادامه داد: عرضه مشروبات الکلی مورد حمایت دولت بود چرا که دو مکان در شهر و یک مکان در خارج از شهر برای این کار اختصاص داده شده بود.

 

 مواد مخدر توسط اشرف پهلوی ترانزیت می شد

وی با تاکید بر اینکه اشرف پهلوی، خواهر رضا شاه از سردمداران رژیم و ساپورت کننده های مواد مخدر بود، تصریح کرد: از آنجایی که مبارزه با مواد مخدر وجود نداشت لذا همین عامل سبب شده بود تا اشرف مواد مخدری که از افغانستان وارد می شد را به سمت اروپا ترانزیت کند.

فعال انقلابی هرمزگان با اشاره به وضعیت فرهنگی حاکم در کشور پس از پیروزی انقلاب تاکید کرد:  امروزه به برکت انقلاب اسلامی جوانان در فضای فراهم شده به انواعی از کتابها دسترسی پیدا کرده اند و می توانند انتقادات خود را آزادانه مطرح کنند اما نباید پا را از خط قرمزها فراتر بگذارند.

رزم با اشاره به جو پلیسی حاکم در دوران قبل از انقلاب گفت: هیج کس جرات نداشت علیه شاه اقداماتی انجام دهد چرا که با وجود سازمان اطلاعات و امنیت حرکت های مبارزی و انقلابی به شدت سرکوب می شد.

وی با تاکید بر شکل گیری فعالیت های انقلابی در هرمزگان همزمان با شروع حرکت های امام خمینی(ره)  اظهار کرد: افرادی نظیر مرحوم حاج علی مظفری، آقایان زائری، نحوی، حمایتی و حجت الاسلام و المسلمین متین در بندرعباس همچنین آقای عباسی، غفوری و شهید درویشی از انقلابیون شاخص استان هرمزگان هستند.

 

آیت الله انواری در راس همه انقلابیون استان  قرار داشت

فعال انقلابی هرمزگان با تاکید بر اینکه آیت الله انواری در راس همه انقلابیون استان  قرار داشت، بیان کرد:ایشان از روحانیون شاخض در هرمزگان بودند که به دلیل ارتباطات قوی و گسترده فعالیت های انقلابی را همزمان با سایر استان ها در هرمزگان آغاز کردند و انقلاب  در استان رهبری و راهبردی می کردند.

رزم با اشاره به اینکه دو قشر انقلابی با تفکرات خاص خود در بندرعباس وجود داشت، تصریح کرد: گروهی که پیرو آیت الله خمینی(ره) بودند در مساجد فاطمیه، کوفه و  علی بی ابیطالب (ع) فعالیت می کردند.

وی افزود: گروه دیگری که مذهبی و مسجدی اما طرفدار حاج اقا شریعتمداری بودند، مسجد شاه محمدتقی را مرکز فعالیت های انقلابی خود قرار داده بودند البته بیشتر فعالیت ها در این مرکز صورت می گرفت.

مبارز انقلابی هرمزگان با اشاره به اینکه دستگیری انقلابیون در تمام کشور وجود داشت،گفت: با توجه به جو سیاسی حاکم در استان نیروهای امنیتی برای کنترل افرادی که وارد مسجد می شدند فایل های جداگانه ای را باز می کردند که با تحقیقات، علت رفت و آمد آن ها را بررسی می کردند.

رزم با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با سیاست های رژیم در بندرعباس مقابله به مثل بوسیله کتاب بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه خواندن نهج البلاغه و قرآن ترجمه دار ممنوع بود بنابراین وقتی ساواک متوجه می شد باسختگیری های زیاد مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کردند.

وی با اشاره به حمایت رژیم شاه از تشکیلات فرقه بهائیت یادآور شد: از آنجایی که نشر افکار انحرافی این فرقه با هدف ترویج بی بندوباری در دوران قبل از انقلاب انجام می شد لذا برای مقابله به مثل با آنها، کتابهای روشنگری را در بین مردم توزیع می کردیم.

مبارز انقلابی هرمزگان با تاکید بر نقش کتابخانه مسجد شاه محمد تقی در بصیرت افزایی مردم گفت: با توجه به اینکه همه اقشار مردم از جمله پیر، جوان، مرد، زن و دانشجو در این کتابخانه عضو می شدند بنابراین در قالب ارائه کتاب با افراد مختلف آشنا می شدیم و افراد فعال و مشتاق به مبارزه انقلابی را شناسایی می کردیم

رزم با اشاره به استفاده از نیروهای شناسایی شده در مراسمات مذهبی چون دعای کمیل،ندبه، جلسات قرآن عمومی و شرکت درنماز جمعه یادآور شد:پس از شناخت بیشتر افراد در جلسات خصوصی که در منزل آقای زائری، شاغول، سعادت، کرمی و.. برگزار می شد، به آنها اجازه حضور داده می شد.

 

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت:کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی که در سال ۱۳۹۰ مقام اول جشنواره بین المللی امام رضا( ع) ار کسب کرده است پس از ۲ سال و ۹ماه تلاش بی وقفه به زبان پشتو ترجمه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،حجت الاسلام علی باقری در آیین رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی اظهارداشت: توسط دکتر مجید خالق نیا ؛ پژوهش و نگارش شده است و این کتاب در چهارمین جشنواره گزینش کتاب سال جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) در سال 1390 مقام نخست را بین نویسندگانی از 29 کشور جهان از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، هند و بین287 کتاب رسیده به جشنواره به خود اختصاص داده است.

باقری ادامه داد : این کتاب با محوریت جنبش های علویان و تاثیر آن در هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو ؛ بویژه تاریخ مهم قرن یک و دو هجری نگارش شده است و هم اکنون جهت استفاده و بهره برداری بیشتر به زبان پشتو ترجمه شده است .

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است. امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم .

مجید خالق نیا، نویسنده کتاب برتر رضوی نیز گفت: تا به امروز در راستای توسعه تبیین فرهنگ رضوی و ترجمه کتاب های شاخص در فرهنگ رضوی و بویژه کشورهای پشتو زبان، کتاب فاخری ترجمه نشده است و به همین دلیل این کتاب در دستور ترجمه قرار گرفت.

وی ادامه داد: مترجم کتاب دکتر هاشمی است که پیش تر نیز کتاب هایی از استاد شهید مرتضی مطهری و در حوزه حضرت سید الشهدا نیز ترجمه کرده است و از سال 1400 به مدت 2سال و 9ماه روی ترجمه  این کتاب وقت گذاشته است و  ترجمه کامل کتاب به همت مولف در شهر هرات افغانستان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • کتاب شعر «ناله‌های امپراطور» در بروجرد رونمایی شد
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان