Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@02:49:38 GMT

صفر تا صد تغییرات محدوده زوج و فرد در سال ۹۸ تشریح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۴۴۶۳

صفر تا صد تغییرات محدوده زوج و فرد در سال ۹۸ تشریح شد

دستیار ویژه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در سال آینده "محدوده زوج و فرد" به محدوده "کاهش آلودگی هوا" تغییر نام خواهد داد، جزئیات اجرای این طرح و نرخ عوارض ورود به این محدوده را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدمهدی شریفی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تغییر نام محدوده زوج و فرد در سال آینده اظهار کرد: این منطقه در سال 98  با عنوان "محدوده کاهش آلودگی هوا" مشخص خواهد شد که تغییرات بسیار مناسبی برای ورود به این محدوده در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال 98، برای  تشویق بیشتر شهروندان  به اخذ معاینه فنی برتر، تخفیف 25 درصد برای رانندگانی که اقدام به اخذ معاینه فنی برتر کنند، ارائه می‌شود؛ در واقع در سال آینده، شهروندان در صورت داشتن معاینه فنی برتر تنها 8 درصد به هزینه‌های آنها اضافه می‌شود.

دستیار ویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری متذکر شد: امسال نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد عملاً از ابتدای سال 97 وانت‌بارها و آژانسها از تخفیف 70 درصدی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح جدید (از ابتدای تابستان ) در سال آینده ما را به عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد چون که مدیریت تردد به خود شهروندان سپرده می‌شود؛ در ضمن رانندگان در سال آینده می‌توانند 80 روز به‌صورت رایگان در کل سال( هر فصل 20 روز غیرقابل انتقال به فصل بعد) وارد محدوده کاهش آلودگی هوا شوند.

شریفی تصریح کرد: برای افرادی که محل سکونتشان در محدوده کاهش آلودگی هوا قرار دارد، بابت یک بار خروج قبل از ساعت 8:30 و یک بار ورود بعد از ساعت 17 عوارضی دریافت نخواهد شد؛ در بین این ساعات نیز در صورت تردد، برای آنان تخفیف 50درصدی در نظر گرفته شده است (یعنی مبلغی بین 3 هزار و 500 تومان تا 10 هزار تومان).

وی ضمن برشمردن محاسن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در سال آینده افزود: برخی از شهروندان به علت ارزانتر بودن جریمه نسبت به عوارض در روزهای مخالف پلاک، به سمت مخدوش کردن پلاک می‌رفتند که این موضوع نیز با توجه به ارزانتر شدن نرخ عوارض به جریمه در سال آتی (در روزهای مخالف پلاک ) قطعاً انگیزه‌های تخلف را بسیار کاهش خواهد داد.

دستیار ویژه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: عوارض ورود به محدوده کاهش آلودگی هوا بین 7 تا 20 هزار تومان بر اساس ساعت ورود به محدوده در نظر گرفته شده است که برای ساکنین این محدوده تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد

منتخب نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس آینده می‌تواند با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای دیگر هم قانون کار را بازبینی کند و هم برای نظام پرداخت حقوق و دستمزدهای کارگری برنامه‌ریزی‌ داشته باشد که در نهایت به نفع این قشر تمام شود و مشکلات آنان در این شرایط اقتصادی تا حد امکان کاهش یابد.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب درباره حل مشکلات کارگران از سوی مسئولان، اظهار کرد: باتوجه به اینکه شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است، حمایت از کارگران که یکی از پایه‌های اساسی تولید محسوب می‌شوند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. جایگاه کارگران همواره در فرهنگ ما گرامی حفظ شده است اما باید متوجه شرایط اقتصادی فعلی باشیم و مشکلات معیشتی کسانی که نقش اصلی در فرایند تولید را برعهده دارند، رفع کنیم.

وی افزود: ناراضیتی‌های در حوزه کارگری که بیشتر ناشی از نظام حقوق و دستمزدها و وضعیت بیمه آنان است و اگر در این بخش تصمیم‌گیری‌هایی برای بهترشدن وضعیت پرداخت‌ها انجام شود، طبیعتاً به رونق جریان تولید و سرمایه‌گذاری که به رشد اقتصادی منجر خواهد شد، کمک کرده‌ایم. مجلس دوازدهم باید نگاهی ویژه به قانون کار و نیز نظام پرداخت دستمزد کارگران داشته باشد و کمیسیون اجتماعی در این زمینه می‌تواند نقشی مفید داشته باشد.

منتخب نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس آینده می‌تواند با هماهنگی اصناف و اتحادیه‌های کارگری و نهادهای دیگر هم قانون کار را بازبینی کند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد و هم برای نظام پرداخت حقوق و دستمزدهای کارگری برنامه‌ریزی داشته باشد که در نهایت به نفع این قشر نجیب و قانع تمام شود و مشکلات آنان در این شرایط اقتصادی تا حد امکان کاهش یابد.

فیاضی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای حل مشکل بیمه کارگران، یادآور شد: در این حوزه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در طول بیش از ۱۲ سال گذشته شرایطی ایجاد کرده که کارگران ساختمانی یا رانندگان تاکسی با مشکلاتی در زمینه تامین بیمه مواجه شوند و بیمه آنان کم شود یا به حداقل برسد. اگر یک کارگر از بیمه حداقلی هم برخوردار نباشد چطور می‌توانیم از حمایت از اقشار فرودست صحبت یا خود را حامی آنان معرفی کنیم؟ در این زمینه هم نیازمند اقداماتی عاجل و اثرگذار هستیم تا باتوجه به زوایای گوناگون بیمه تامین اجتماعی، وضعیتی بهتر از امروز برای آینده کارگران و دیگر اقشار مستضعف جامعه فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به غرب کشور | افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان