Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@11:51:53 GMT

سقوط 2 امدادگر محلی از ارتفاعات کوهرنگ

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۴۵۲۳

به گزارش صدا و سیما، فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: دو امدادگر محلی که برای کمک رسانی به یکی از اهالی روستای دزک علیای صمصامی به کوه رفته بودند، بر اثر سقوط از کوه جان باختند.

مرتضی زمان پور افزود: روز گذشته یکی از اهالی روستای دزک علیای بخش صمصامی به کوه ها اطراف روستا رفته بود، به علت مراجعت نکردن به منزل، سایر اهالی روستا و امداگران محلی برای کمک رسانی به وی، روانه کوه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکنون امدادگران محلی و مردم اثری از این فرد گم شده پیدا نکردند، اما دو نفر از امدادگران محلی به خاطر تاریکی هوا از کوه سقوط کردند.

وی گفت: شب گذشته امدادگران کوهستان و عملیات جمعیت هلال احمر شهرستان به منطقه اعزام شدند و جسد دو امدادگر محلی را پیدا کردند.

زمان پور افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر و مردم روستا در منطقه در حال جست و جوی فرد گم شده در کوه هستند.

شهرستان کوهرنگ در فاصله 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده و یکی از شهرستان های برف گیر این استان است.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و سخت گذر شهرستان کوهرنگ در بارش های اخیر به دو متر رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری و لغزندگی جاده در گردنه چری کوهرنگ
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • جان باختن یک نفر در اثر سقوط از ارتفاعات جنگل ابر
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ