Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن اسکی معلولان و نابینایان و کم‌بینایان پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های بین المللی پارااسکی در رشته‌های صحرانوردی، آلپاین و اسنوبورد گفت: تمام تلاشمان بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را در بازی‌های پاراالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ از ۵ سهمیه به ۷ سهمیه افزایش دهیم.

عیسی ساوه شمشکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات بین المللی پارااسکی در سه رشته اسنوبورد، صحرانوردی و آلپاین در سه بخش نشسته، ایستاده و کم‌بینایان و نابینایان با حضور تیم‌های ایران، آذربایجان، پرتغال، قزاقستان و ترکیه برگزار شد که تیم ایران در هر سه رشته توانست در جایگاه قهرمانی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برتری ابوالفضل خطیبی در مسابقات صحرانوردی خاطرنشان کرد: خطیبی جز اسکی‌بازانی است که هم در مسابقات افراد سالم و هم در بخش معلولان شرکت می‌کند. در حال حاضر نیز نفر چهارم رنکینگ جهان در بخش اسکی افراد سالم است، در این مسابقات نیز با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات پارااسکی صحرانوردی توانست حضورش را در مسابقات قهرمانی جهان سال آینده که به میزبانی قزاقستان برگزار می‌شود، تثبیت کند.

رئیس انجمن اسکی معلولان همچنین با اشاره به افزایش تعداد اسکی‌بازان معلول در ماده صحرانوردی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: تا سال گذشته تنها دو ورزشکار در بخش صحرانوردی داشتیم اما الان این تعداد به ۷ ورزشکار معلول و یک ورزشکار نابینا و کم‌بینا افزایش پیدا کرده است که ادامه این مسیر سبب می‌شود تا در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ که در چین برگزار می‌شود، سهمیه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: در پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ ما تنها با ۵ ورزشکار در این رویداد حضور داشتیم، تلاش بر این است که تعداد سهمیه‌های خود را تا ۷ ورزشکار افزایش دهیم و حضور قدرتمندی را در این مسابقات داشته باشیم.

شمشکی افزود: سه سال پیش که انجمن پارااسکی را راه‌اندازی کردیم تنها یک ورزشکار داشتیم اما الان این تعداد به ۲۸ اسکی باز افزایش پیدا کرده که نشان از رشد این ورزش در بین افراد معلول و نابینا و کم‌بیناست. البته تعداد اسکی باز زن تنها ۶ ورزشکار است که ما سعی داریم در آینده این تعداد را به ۱۵ ورزشکار در سه رشته اسنوبورد، آلپاین و صحرانوردی افزایش دهیم.

وی یکی از مشکلات اسکی‌بازان معلول و نابینا و کم‌بینا را کمبود تجهیزات عنوان کرد و گفت: کمبود امکانات و تجهیزات سبب شده تا ورزشکاران ما در طی سال تنها ۳ ماه که برف است، تمرین داشته باشند. بنابراین اگر بخواهیم در پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ حضور قدرتمندی داشته باشیم و سهمیه‌های بیشتری را به خود اختصاص دهیم باید در طی سال علاوه بر برگزاری مسابقات آسیایی و بین المللی در کشور، ورزشکاران خود را به تورنمنت‌های برون مرزی حداقل یک بار در طی سال اعزام کنیم تا اسکی‌بازان معلول با افت رنکینگ مواجه نشوند.

رئیس انجمن اسکی معلولان خاطرنشان کرد: اگر از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار باشیم و در طی سال بتوانیم ورزشکاران خود را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم بدون شک می‌توانیم در آینده تعداد ورزشکاران خود را حتی تا ۵۰ نفر افزایش دهیم و پشتوانه‌های خوبی را در رده سنی زیر ۲۰ سال برای تیم ملی تربیت کنیم.

وی در پایان از مدیریت پیست اسکی دیزین، شمشک، توچال و دربند سر به خاطر در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات رایگان به ورزشکاران معلول و نابینا و کم‌بینا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، شمشیربازی ایران در اسلحه‌های اپه مردان و زنان، فلوره مردان و زنان و سابر زنان دنبال سهمیه المپیک پاریس بود که در هیچ‌کدام موفق به گرفتن سهمیه نشد.

محمد اسماعیلی تنها بازیکن ایرانی بود که در انتخابی المپیک قاره آسیا تا نزدیکی گرفتن سهمیه المپیک پیش رفت اما در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و با وجود گرفتن مدال برنز مشترک اما از رسیدن به سهمیه المپیک در اسلحه اپه بازماند.

اپه و فلوره ایران آخرین باری که توانستند سهمیه بگیرند در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود و با توجه به اینکه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم سهمیه به دست نیامد این حسرت تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس ۵۲ ساله می‌شود.

اپه پتانسیل نتیجه گرفتن دارد

حامد صداقتی، سرمربی تیم اپه ایران، در مورد نرسیدن به سهمیه المپیک بیان کرد: نتیجه‌ای که محمد اسماعیلی گرفت، نزدیک‌ترین قدمی بوده که در اسلحه اپه به سمت گرفتن سهمیه المپیک برداشته شده است. اسماعیلی به دلیل کم‌لطفی برخی دوستان مدتی از تمرین و مسابقات دور بود و زمانی که برگشت در مسابقات انتخابی المپیک با تمام توان و غیرتش بازی کرد و با اختلاف یک ضربه نتیجه را واگذار کرد. در واقع جای امیدواری برای آینده اپه وجود دارد.

صداقتی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوهای داخلی و مسابقات بین المللی به اندازه کافی برای حضور در انتخابی المپیک داشتند؟ تاکید کرد: مسابقات و اردوهای داخلی را داشتیم و به کمپ بین المللی گرجستان رفتیم و با تیم‌ها و بازیکنان قوی تمرین کردیم. یک کمپ و مسابقه هم در آلمان برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به بازیکنان ویزا ندادند. اگر به آلمان می‌رفتیم تجربه خوبی در آستانه انتخابی المپیک بود.

سرمربی اپه در مورد آینده این اسلحه گفت: همیشه جا برای بهتر شدن و پیشرفت است اما محمد اسماعیلی و تیم اپه نشان دادند پتانسیل گرفتن نتیجه را دارند. تیم اپه با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر در دوره بعد المپیک راحت‌تر به سمت سهمیه المپیک می‌رود. سعی می‌کنیم تیم خوبی را در اسلحه اپه داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما بلندمدت است و امیدواریم در نهایت بازیکنان به حقشان برسند.

دیگر خبرها

  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • با معرفی تیم‌های قهرمان؛ مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • تجلیل سایت کمیته بین المللی پارالمپیک از ملی پوش اردبیلی گلبال
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • ورزشکار کرمانی مدال پارالمپیک را به سردار حاجی‌زاده تقدیم کرد
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است