Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:48:08 GMT

زنان در رسیدن به رشد معنوی با مردان برابرند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۵۶۱۳

زنان در رسیدن به رشد معنوی با مردان برابرند

رشت - ایرنا - نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: زنان در رسیدن به همه مقامات حقیقی و رشد معنوی با مردان برابر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در گلزار شهدای لاهیجان اظهار کرد: الگوی رهبر قیام و نهضت جهانی حضرت مهدی(عج)، حضرت فاطمه زهرا(س) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه اثرگذاری حضرت زهرا(س) به حدی است که یکی از منابع علمی اهل بیت(ع)، مصحف فاطمه است، گفت: این مصحف از منابع علمی و ودیعه‌ای است که در اختیار امام زمان(عج) است.
وی با اشاره به اینکه آمال و آرزوی همه انبیای الهی با ظهور حضرت مهدی(عج) تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: طبق روایات، 50 زن جزو یاران ارشد امام عصر(عج) در زمان ظهور هستند.
آیت‌الله رمضانی به عدل اجتماعی و جامعه بر محور عدالت اشاره و خاطرنشان کرد: عدالت جامع به عدالتی گفته می شود که دولت نسبت به امت، امت نسبت به دولت و ملت‌ها نسبت به هم، عدالت داشته باشند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به رابطه نزدیک بین بعثت، غدیر، عاشورا و جریان مهدویت اشاره و تاکید کرد: جریان قیام حضرت مهدی بدون نگاه به مکتب فاطمی معنا پیدا نمی‌‎کند.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) با نام کوثر معرفی می‌شود و سپس وارد جامعه شده است، افزود: جریان پاک توحیدگرایی و انسان‌گرایی در ذیل بحث کوثر ادامه پیدا می‌کند.
آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: هرجا که جریان کوثرگرایی وجود داشته، یک حرکت انسانی و انقلابی بر پایه ارزش‌های انسانی رشد پیدا کرده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دو جریان کوثر گرایی و تکاثرگرایی در قرآن اشاره شده ، گفت: جریان کوثرگرایی یک جریان توحیدی و انقلابی و تحول خیر است و جریان تکاثرگرایی، جریان اصراف، جمع‌آوری قدرت و ثروت است.
وی با تاکید براینکه رهبری و هدایت جریان کوثرگرایی با همه ابعادش را حضرت زهرا(س) برعهده داشته، تصریح کرد: طبق گفته قرآن و اسلام، تمام مقامات حقیقی که مردان می‌توانند از آن بهره‌مند باشند را زنان نیز می‌توانند بهره‌مند شوند.
آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه تمام آیات قرآن کریم، زن و مرد را شامل می‌شود، افزود: برابری زن و مرد بارها در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به روحیه رشد معنوی زنان اشاره و تاکید کرد: زن در کنار مرد می تواند در حوزه معرفت و شناخت راه پیدا کرده و پیشرفت کند.
وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص)، احترام و اکرام به زن را زنده کرد و نقش آن در تکثیر نسل و تربیت جامعه را مورد تاکید قرار داده است.
آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه بیش از سه میلیارد و 600 میلیون زن در جهان زندگی می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک جریان فکری باشد، افزود: فمنیسم به عنوان یک جنبش فکری درغرب ایجاد شد ولی مسیر خوبی را طی نکرد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه به حضور و تاثیرگزاری زنان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه ساله در راهپیمایی 22 بهمن، زنان همپا و پشت سر مردان برای نشان دادن عظمت انقلاب حضور دارند.
وی به سه مرحله حیات فردی، خانوادگی و سیاسی حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا نقش پرستار در مبارزات نقش ایفا می کرد، نقش رهبری در آگاهی بخشی و بیدار را حضرت ایفا کرد.
7296/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان رشت عزاداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • خطا از مردان، تنبیه برای زنان! از تغییر قانون مهریه تا محرومیت از حضور در ورزشگاه
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند