Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@07:09:25 GMT

ضریح بقعه سیده نرجس خاتون در تالش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۵۶۶۱

ضریح بقعه سیده نرجس خاتون در تالش رونمایی شد

آستارا - ایرنا - ضریح بقعه متبرکه سیده نرجش خاتون تالش، به مناسبت دهه فجر و طی آئین معنوی انس با قرآن با حضور مردم و مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش روز شنبه در آئین رونمایی از این ضریح در بقعه نرجس خاتون گفت: برای ساخت ضریح، دو میلیارد ریال از محل تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه اداره کل متبوع و نذورات خیران هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اطلاعات موجود؛ نرگس خاتون از نوادگان امام موسی کاظم ( ع ) و عمه امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) مدفون در نزدیکی شهر آستاراست و در سال 1253 هجری قمری در حال گذر از چوبر تالش، مجروح و بعد از وفات در آن شهر دفن شده است.
حسن مندعلیزاده افزود: امسال هفت طرح عمرانی به ارزش 12 میلیارد ریال در بقاع متبرکه تالش به بهره برداری رسید و جذب شش میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و 100 میلیون ریال بلاعوض از اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، در تاریخ اوقاف تالش بی سابقه بود.
وی ادامه داد: طبق نظر رهبر معظم انقلاب برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه، هشت طرح عمرانی در بقاع این شهرستان برای اجرا در سال آینده تعریف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تالش اظهار کرد: امسال هشت وقف در این شهرستان به ثبت رسید و تالش از نظر ثبت موقوفه ها رتبه نخست را در استان دارد.
در این آئین به قرائت و تلاوت قرآن پرداخته شد و حاضران، بقعه متبرکه را زیارت کردند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گيلان ضريح بقعه تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت

همچنین درحاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت رادیو در گیلان و پاسداشت هفته معلم  از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت نیز رونمایی شد.

مدیر کل پست گیلان گفت: در این نمایشگاه تمبر‌های قدیمی، اسناد، ده‌ها کتاب درسی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی، کتابی با قدمت دویست ساله چاپ اروپا حاوی نقشه قدیمی ایران با درج نام خلیج فارس، رادیو‌های قدیمی از سال ۱۹۸۰ مبلادی به بعد، رایانه‌ها از زمان ورود به ایران تا کنون و بیش از ده رادیوی قدیمی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

محمد حسین هوشنگی در باره ماکت ساختمان قدیمی اداره کل پست گیلان هم افزود: نخستین مکان فعالیت رادیو گیلان طبقه چهارم ساختمان اداره کل پست در شهرداری رشت بود که آرم (نشان) آن هنوز هم در بالای ساختمان وجود دارد. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه رادیو گیلان امروز ۶۹ ساله شد، گفت: در تقسیم بندی علوم ارتباطات، رادیو یک رسانه گرم محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های ارتباطی، چون سرعت، دو سویه و تعاملی بودن و استفاده از ظرفیت مخاطب است. 

تفی ربانی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این رسانه ارتباطی از زمان ظهور تا کنون است. 

علاقه مندان می‌توانند از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در ساختمان اداره کل پست گیلان در میدان شهدای ذهاب یا شهرداری رشت دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است