Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان: سرهنگ رمضانی رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا درباره پیامک‌های ارسالی به شهروندان مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شده و برای فعال‌سازی باید به سامانه yaranehe.com مراجعه کنید»، اظهار کرد: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com جعلی است و شهروندان از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار در آن خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سامانه ثبت‌نام و اعلام نیازمندی یارانه نقدی به نشانی yaranehe.com که اقدام به دریافت اطلاعات هویتی شهروندان همچون کد ملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی که مشتمل بر شماره کارت، شماره حساب، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و کد اعتبارسنجی (cvv ۲) را می‌کند و پیامک‌های ارسالی از شماره ۵۰۰۰۱۴۵ جعلی است.

رئیس مرکز پبشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا خیلی زود فعالیت این درگاه جعلی رصد شد و تاکنون تعداد شکایت‌های ارسالی از سوی شهروندان بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه این سامانه به هیچ عنوان متعلق به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیست، گفت: این سامانه به طور قطع به منظور اخاذی و کلاهبرداری از مردم راه‌اندازی شده است.

رمضانی از مردم خواست از هرگونه مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات خانوار و همچنین درج اطلاعات کارت بانکی خودداری کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: پلیس فتا پیامک جعلی قطع یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۶۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

 کامران ایمانی فولادی گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات