Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: اخیرا پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع شدن یارانه، اطلاعات آنها را به سرقت ببرند.

وی توضیح داد: وزارت ارتباطات و پلیس فتا سریعا متوجه این کلاهبرداری شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع رسانی های لازم پیامکی را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی گفت: جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

به گزارش مهر، به تازگی پیامکی مبنی بر اینکه «یارانه شما قطع شده است و برای فعال سازی به لینک yaraneh.com مراجعه کنید» به برخی مشترکان تلفن همراه ارسال شده است.

در این باره با پیگیری های پلیس فتا و وزارت ارتباطات، سرشماره و سایت کلاهبرداری مسدود شده و پیامکی با این عنوان که «هموطن گرامی، پیامک ارسالی از شماره ۳۰۰۰۴۷۴۷۴۷۶۰۲۴ با عنوان قطع یارانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت سریعا نسبت به تغییر رمزهای کارت خود اقدام کنید» به مشترکان تلفن همراه ارسال شده است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: بهتر است هر چه سریعتر فرآیندهای مرتبط با یارانه در دولت همراه قرار بگیرد تا شاهد این گونه کلاهبرداری ها نباشیم.

کد خبر 4537869 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد جواد آذری جهرمی کلاهبرداری یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ماموران پلیس در مترو در دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری یک نفر سارق جیب بر حرفه ای و یک نفر کلاهبرداد حرفه ای با 60 هزار دلار شدند.

سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت عنوان کرد: افسران زبده پلیس مترو، متهم اول را در هنگام جیب بری از یکی از شهروندان مشاهده و شناسایی و او را غافلگیر و حین سرقت دستگیر نمودند و چهار دستگاه تلفن همراه مسروقه که به تازگی سرقت نموده بود در بازرسی از وی کشف شد و هر چهار نفر مالباخته شناسایی شدند.

وی افزود: متهم دوم در ایستگاه مترو با رفتارهای مشکوک توجه پلیس را به خود جلب کرد که با نزدیک شدن پلیس به متهم جهت بررسی، با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که با هوشیاری و درایت ماموران بلافاصله دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از متهم دوم از کیف او تعداد 600 قطعه اسکناس 100 دلاری تقلبی (60 هزار دلار) کشف شد که متهم اعتراف کرد قصد کلاهبرداری و فروش دلار های تقلبی در بازار آزاد به افراد کم تجربه و نا آشنا در شناخت ارز خارجی را داشته که با هوشیاری ماموران غافلگیر و دستگیر شد.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطر نشان کرد: متهمان 30 و 32 ساله دارای سابقه کیفری بودند که برای هر دو نفر پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستکاری و مدیریت افکار عمومی در بستر رسانه‌ های اجتماعی
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • کلاهبردار ۶۰ هزار دلاری در مترو تهران به دام افتاد
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند