Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-04@21:18:28 GMT

سرقت اطلاعات بانکی با پیامک قطع یارانه!

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۷۰۳۸

به تازگی پیامکی با خبر جعلی قطع‌ یارانه به برخی کاربران ارسال شده تا اطلاعات بانکی آنها را به سرقت ببرد.

به گزارش ایسنا، همان‌طور که بارها اطلاع‌رسانی‌هایی درباره‌ کلاهبرداری از طریق درخواست برای دریافت اطلاعات کارت بانکی کاربران شده است، باید توجه داشته باشید هنگام ورود به هر وب‌سایت و درگاهی به غیر از درگاه‌های بانکی، این اطلاعات را وارد نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آخرین این کلاهبرداری‌ها پیامکی است که با مضمون قطع رایانه به برخی از کاربران ارسال شده و با هدایت آنها به یک وب‌سایت جعلی، اطلاعات بانکی‌شان را درخواست کرده است.

در این راستا، محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در توئیتر خود نوشته است: اخیراً پیامکی از سوی کلاهبرداران به ۷۸ هزار نفر ارسال شده که با خبر جعلی قطع‌شدن یارانه، اطلاعات آن‌ها را به سرقت ببرند. وزارت‌ICT و پلیس‌فتا سریعاً متوجه شدند و با بستن سرشماره و سایت کلاهبردار، اطلاع‌رسانی‌های لازم پیامکی را انجام دادند. جزای قانونی در انتظار متخلفان است.

وی همچنین با انتشار تصویری با این متن که: «پیامک ارسالی با عنوان قطع رایانه شما جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت سریعاً نسبت به تغییر رمزهای کارت (به‌ویژه رمز دوم) خود اقدام کنید.»، خاطرنشان کرده است: آماده همکاری‌های لازم در ادامه روند با پلیس فتا هستیم. بهتر است هرچه سریع‌تر، فرآیندهای مرتبط در دولت همراه قرار بگیرد تا شاهد اینگونه کلاهبرداری‌ها نباشیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اطلاعات بانکی پیامک وزیر ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد

ایتنا - این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.
شرکت فنلاندی Yle گزارش داد هکری که مرکز روان درمانی واستامو در فنلاند را هک کرده و اطلاعات 33 هزار بیمار را برای باج‌گیری از مدیریت این مرکز سرقت کرده بود، به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایتنا، این شرکت افزود: این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.

وی گفت: دادگاهی در شهر Uusimaa حکمی را در مورد بزرگترین پرونده جنایی در تاریخ فنلاند از نظر تعداد افراد آسیب دیده صادر کرد.

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با پیامک جعلی ثنا
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد