Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: العربی الجدید در مطلبی به قلم محمد علي و زيد سالم نوشت: حدود دو هفته پس از تحرکات ارتش آمریکا در فلوجه، الرمادی، هیت، القائم، موصل، تکریت و بغداد، رئیس جمهور ایالات متحده از حفظ حضور نظامی در عراق، با هدف کنترل ایران، صحبت کرد، تا به این شکل، بحران جدیدی را در عراق ایجاد کند.
به گزارش خرداد به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: این بحران می تواند باعث انتقال درگیریهای سیاسی، به سطح نظامی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که یکی از مسئولان عراقی در گفتگو با العربی الجدید، تصریح کرد که دو طرف درگیری، نیروهای آمریکایی و گروههای مسلح وابسته به ایران، تحت عنوان «مقاومت اسلامی» خواهند بود که مهمترین آنها، عصائب، طفوف، النجباء، امام علی و حزب الله عراقی هستند و طبق بیانیه نیروهای آمریکایی، این گروهها، اهداف مشروع آمریکا هستند.
صحبتهای ترامپ، در واقع همچون صاعقه ای بر سر حکومت عراق بود، که در این شرایط، ناچار است یک موضع واضح و صریح را در قبال حضور نیروهای آمریکایی در این کشور اتخاذ کند.
به گفته این مسئول، نخست وزیر عراق، عادل عبدالمهدی از طریق شخصیتهای دینی و سیاسی که ارتباط بیشتری با ایران دارند، از آنها خواست با آمریکایی ها تماسی نداشته باشند.
وی افزود: برقراری ارتباط بین حضور آمریکا در عراق، با کنترل ایران، به معنای علنی شدن این موضوع است و حال، دولت عراق، به ناچار باید موضع مشخصی در این باره داشته باشد.
ساعتهای گذشته، شاهد بزرگترین تنش سیاسی و امنیتی در عراق، در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در این کشور بوده است. در این رابطه، برخی مسئولان عراقی، حضور نظامی آمریکا در عراق را امری مهم برای کنترل ایران می دانند. اما عده ای دیگر از احزاب سیاسی؛ مخالف این منطق هستند و آن را برخلاف قوانین بین المللی و ناقض حق حاکمیت عراق می دانند.
همچنین به گزارش منابع آگاه العربی الجدید، تعدادی از فرماندهان برجسته حشد الشعبی، نزدیک به تهران، در روز سه شنبه نشستی برگزار کردند که هدف از آن، بررسی اتخاذ یک موضع واحد در مورد صحبتهای ترامپ و حضور آمریکا بود.
یک منبع نزدیک به دولت عراق می گوید: تحولات اخیر در پرونده نیروهای آمریکایی، عبدالمهدی را در شرایط سختی قرار داده است. وی نگران برخورد نیروهای آمریکایی با گروههای مسلح وابسته به تهران در عراق است؛ امری که در صورت وقوع، خسارتهای زیادی را متوجه عراق می کند. این در حالی است که برخی فرماندهان حشد الشعبی، از جمله هادی العامری،در مورد عدم تعرض حشد الشعبی به نیروهای آمریکایی، ضمانتهای کافی را به نخست وزیر عراق داده اند. با این حال، عبدالمهدی نگران عمل نکردن آنها به تعهداتشان در این باره است.
در این میان، سرمد البیاتی، تحلیلگر مسائل عراق معتقد است که برخورد بین گروههای حشد الشعبی و آمریکایی ها، حداقل در زمان حاضر اتفاق نمی افتد؛ چرا که فضا برای تمام طرفها مشخص نیست. اما این احتمال وجود دارد که شاهد برخوردی بین دو طرف باشیم.
وی در گفتگو با العربی الجدید تصریح کرد که گروههای مسلح عراقی، منتظر کوچکترین تعرض آمریکا به خود هستند، تا اقدام به حمله مستقیم کنند.
مترجمه: مریم نصرالهی برچسب ها: آمریکا ، ایران ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا