Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:45:07 GMT

زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از عبودیت و بندگی است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۷۳۶۸

زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از عبودیت و بندگی است

حجت الاسلام رضا الهی‌منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شخصیت‌های ائمه معصومین(ع) پیوسته همراه و همتای قرآن است، گفت: اگر رسول اکرم(ص) فرمودند من در میان شما دو گوهر گران‌بهای قرآن و اهل بیت(ع) را باقی می‌گذارم که تا روز قیامت از هم جدا نمی‌شوند طبیعتاً شخصیت حضرت زهرا(س) نیز جزو این‌هاست.

وی عنوان کرد: از آنجایی که حضرت زهرا(س) جزو اهل بیت(ع) هستند بنابراین عبادت و ارتباطاتش با خداوند و ارتباطشان با همسر می‌تواند الگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: قواعد کلی و حکمت‌ها هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند در حالی که قوانین جزئی ممکن است تغییر کنند اما قوانین کلی همیشه زیربنا هستند و باقی می‌مانند و اساس همه قواعد و قوانین به حق تعالی بازمی‌گردد زیرا خداوند ازلی و ابدی است.

وی ادامه داد: این قوانین که سنت‌های حاکم بر هستی است تغییر نمی‌کنند که منظور از سنت‌ها قوانین کلی است که با گذر زمان تغییر نمی‌کند.

عبودیت در برابر خدا کهنه شدنی نیست

حجت الاسلام الهی منش بیان کرد: یکی از این قوانین عبودیت در برابر خداست که کهنه شدنی نیست و همیشگی است که زندگی حضرت زهرا(س) پر از ظهورات عبودیت است.

وی ادامه داد: عبودیت تنها نماز نیست بلکه کل زندگی انسان باید بر اساس خواست الهی تنظیم شود و انسان باید هر جا که خداوند نمی‌خواهد، قهر و کینه را نسبت به موجودات پاک کند و مسائل شخصی خود را کنار بگذارد که این مسئله به صورت جامع و عالی در حضرت زهرا(س) وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: گریه حضرت زهرا(س) هیچ‌گاه برای مسائل شخصی نبوده و حتی اعتراضشان به از بین رفتن حقوق حضرت علی(ع) به دلیل مسائل شخصی نبود بلکه به دلیل تضییع حقوق اجتماعی ایشان توسط خلافت بود.

وی گفت: افرادی مانند حضرت زهرا(س) هیچ‌گاه در برابر مسائل فردی کوچک‌ترین اعتراضی نمی‌کردند بلکه با گذشت و صبر با آن مسائل برخورد می‌کردند که این مسئله یکی از قوانین و حکمت‌هایی است که در سطح هستی پیوسته حاکم بوده و حضرت زهرا(س) به آن توجه داشته است.

حضرت زهرا(س) نمونه کامل عمل سنت‌ها و قوانین الهی است

حجت الاسلام الهی منش عنوان کرد: یکی از قوانین و سنت‌های الهی این است که انسان به حفظ پاکی بپردازد زیرا خداوند نیز انسان را پاک آفریده است از این رو انسان باید تلاش کند خود را از هر گونه آلودگی بزداید و حضرت زهرا(س) نیز نمونه کامل عمل به این سنت‌ها و قوانین است.

وی بیان کرد: اراده ائمه معصومین(س) همواره این بوده است که پاک باشند و صفای انسانی خود را پیوسته افزایش دهند و خداوند نیز به آنها برکت داده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: قرآن می‌فرماید که اگر نعمتی به شما دادیم و در مقام شکرگذاری برآمدید ما نیز این نعمت را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: خداوند انسان را با فطرت توحیدی و پاک آفریده است و انسان نیز باید همه وجودش را از آلودگی پاک کند تا خداوند نیز این نعمت‌ها را زیاد کند.

حجت الاسلام الهی منش بیان کرد: عبودیت و بندگی حضرت زهرا(س) می‌تواند امروز برای همه جامعه بشری الگو باشد، همچنین تطهیر و طهارتی که در وجود ایشان بود نیز یکی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4537759

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت زهرا س قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران امروز ١٧ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته ٣ درصد از بافت فرسوده بر اساس برنامه چهارم انجام شد و امسال هم این امر رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی بیش از ١۵٠ هزار واحد مسکونی در تهران از ماه آینده آغاز می‌شود، گغت: نقش ما تسهیل گری است و در ماه اینده این کار در شهر تهران آغاز می‌شود و این واحد در بافت فرسوده، محدوده‌های ناپایدار و اراضی ناکار امد ساخته می‌شود.

هدایت ادامه داد: در شهر تهران باید سالیانه ١۵٠ هزار واحد ساخته شود تا جلوی فرسودگی شهر گرفته شود و در سال‌های قبل ۴٠ تا ۶٠ هزار واحد ساخته شد و عقب ماندگی در این زمینه داریم.

هدایت به موضوع مسکن استطاعت پذیر اشاره کرد و گفت: در این باره هدف گذاری شده است.

وی به پروژه‌های بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و پروژه نفرآباد اشاره کرد و گفت: پروژه بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است، به مرحله تکمیل و بهره برداری نزدیک شده و در طی ماه‌های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد.

هدایت با بیان اینکه طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ مکیلومتر با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده است، گفت با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در پروژه به مرحله پایانی و بهره برداری رسیده است، این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب می‌شود.

این خبر ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق(ع)