Web Analytics Made Easy - Statcounter

احداث راه آهن قزوین-رشت-انزلی که توسط شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دستور کار قرار گرفته، طبق برآوردهای صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، پس از ۱۹ سال، در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

عملکرد دوران برنامه پنجم توسعه و قبل از آن در خصوص احداث این پروژه به نحوی بوده است که در بازه زمانی مذکور برای آن رقمی معادل ۱۱۹۳ میلیارد تومان هزینه شده است و برآورد می‌شود که در سال ۱۳۹۸ نیز اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برآورد شده است که طی سال‌های بعد و تا سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۷۰۷ میلیارد تومان دیگر به پروژه احداث راه آهن قزوین-رشت-انزلی اختصاص یابد تا در مجموع با رقمی معادل ۲۵۰۳ میلیارد تومان پرونده این پروژه تا سه سال آینده بسته شود.

باید خاطرنشان کرد که طرح راه آهن قزوین–رشت به طول ۱۶۵ کیلومتر، به صورت یک خطه، با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین شروع و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد. لازم به ذکر است، مسیر از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می‌شود و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی می‌شود.

همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر در نظر گرفته شده است و این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر استان گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور احتمالاً در شرایط مستحکم‌تری نسبت به سه ماهه اول سال جاری میلادی قرار دارد. از طرف دیگر نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت به خاطر ادامه تنش‌ها در خاورمیانه هنوز پابرجاست.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۳۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش ۸۳ دلار و ۸۲ سنت معامله می‌شود.

جانت یلن وزیر خزانه جاری آمریکا در روز پنجشنبه گفت رشد اقتصاد این کشور احتمالاً بهتر از آن چیزی است که اطلاعات ضعیف‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی نشان دادند.

وی گفت رشد تولید ناخالص داخلی در آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی افزایش یافته و تورم تا سطح متعادل‌تری پایین آمده است.

اطلاعات نشان می‌دادند رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول آهسته شده است. قبل از اظهارات یلن، همه چیز حاکی از افزایش تورم بود که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذاشت، چون سرمایه‌گذاران تخمین می‌زنند فدرال رزرو نرخ بهره را قبل از ماه سپتامبر پایین نمی‌آورد.

شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی برای ماه مارس که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی‌ست قرار است امروز منتشر شود.

از طرف دیگر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه همچنان بر نگرانی نسبت به عرضه نفت افزوده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

رژیم صهیونیستی حمله هوایی خود به شهر رفح را علی رغم هشدار به متحدانش در مورد تلفات زیاد آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد