Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-30@06:58:52 GMT

«کیومرث مرزبان» 13 اسفند محاکمه می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۸۰۳۰

«کیومرث مرزبان» 13 اسفند محاکمه می شود



«کیومرث مرزبان» نویسنده و طنزپرداز که برای مدتی با رسانه‌هایی همچون «رادیو فردا» و «من و تو» در ساخت برنامه‌ها همکاری می‌کرد، 13 اسفند امسال در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می شود.

«محمدحسین آقاسی» وکیل مدافع کیومرث مرزبان روز شنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت: پرونده موکلم برای رسیدگی به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارجاع شده و دادگاه، 13 اسفند امسال را برای برگزاری جلسه رسیدگی تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این وکیل دادگستری «اقدامات تبلیغی علیه نظام» و «اهانت به مقدسات» از جمله اتهامات مرزبان در کیفرخواست صادر شده از سوی دادستانی به شمار می‌رود.

بر اساس آنچه پیشتر در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده، کیومرث مرزبان سال 88 از ایران خارج و پس از هشت سال به کشور بازگشت و چهارم شهریور امسال بازداشت شد.

ارجاع پرونده خبرنگار «جهان صنعت» به شعبه 36 تجدیدنظر

آقاسی همچنین درباره پرونده «امیرحسین میراسماعیلی» خبرنگار روزنامه «جهان صنعت» که به خاطر آنچه توهین به امام رضا (ع) و توهین به مقامات اعلام شد به 10 سال حبس محکوم شده است، گفت: در این پرونده نسبت به حکمی که در شعبه بدوی صادر شده، تجدیدنظر خواهی کردیم و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است.

چهارم اردیبهشت امسال بود که دادستانی تهران از تعقیب قضایی و احضار فردی خبر داد که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود.

در نهایت برای میراسماعیلی تحت چهار عنوان اتهامی کیفرخواست صادر و در شعبه 1060 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت به اتهامات وی رسیدگی شد و دادگاه متهم را به بابت توهین به مقدسات اسلام و ائمه طاهرین (ع) به 6 سال حبس، بابت توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی به سبب انجام وظیفه به هشت ماه حبس، بابت انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی 14 ماه حبس تعزیری و 6 میلیون ریال جزای نقدی و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

همچنین دادگاه راستای اعمال مجازات تکمیلی، متهم را از به 2 سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و خروج از کشور محکوم کرد.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این پرونده در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، دانسته و علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

لقمانی افزود: همچنین پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گران فروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال محکوم کرد و با قطعیت رأی صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شد.

وی اظهار داشت: پیشگیری از تخلفات اقتصادی و پایش بازار همواره در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌شود.

کد خبر 6092008

دیگر خبرها

  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است