Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:29:50 GMT

یادواره شهیدان نوجوان انقلابی قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۸۹۷۵

یادواره شهیدان نوجوان انقلابی قم برگزار شد

قم - ایرنا - یادواره 56 شهید نوجوان انقلابی قم، شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهیدان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این یادواره که با نوحه خوانی و مداحی مداح اهل بیت(ع) به مناسبت شام غربیان شهادت حضرت زهرا(س) همراه بود، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در سخنانی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) بیان داشت: امام خود را خادم ملت می دانست و می گفت اگر من را به جای رهبر خادم خطاب کنید، بهتر است، چون نه شما سرباز من هستید و نه من سرباز شما هستم، همه ما سرباز امام زمان(عج) هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری خاطرنشان کرد: امام با این حال وقتی در برابر آمریکا و ابرقدرت ها صحبت می کرد، به آنها می فرمود اگر با دین ما بجنگید با تمام دنیای شما می جنگیم.
وی سیره و روش امام را برگرفته از حضرت زهرا(س) دانست و گفت: دشمن قصد پراکنده کردن مردم از اطراف پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را داشت، تا بواسطه گمراهی بر آنها مسلط شود، ولی حضرت فاطمه(س) جان خود را فدا کرد تا جامعه به مسیر خداپرستی و همراهی با ولایت بازگردد.
وی یادآور شد: حضرت امام نیز در برابر کفار ایستاد تا مردم را به سمت دین بازگرداند.
در این یادواره، گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در چهلمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، سرود خاطره انگیز «خمینی ای امام» را اجرا کردند. روایت گری و خاطره گویی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز از دیگر بخش های این یادواره باشکوه بود.
قم بیش از 6 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 56 تن از آنها در سنین نوجوانی و دانش آموزی به شهادت رسیده اند.
7403 / 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا يادواره قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی