Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@14:27:05 GMT

تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در ورامین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۸۹۱۷۱

تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با شام غریبان دختر پیامبر خدا(ص) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) با تجمع غیر قابل وصف عزاداران پرشور فاطمی در مصلی صاحب الزمان(ع) برگزار شد.

در این مراسم که ۱۹ سال است در شهر شهیدان ۱۵ خرداد، ورامین قهرمان برگزار می شود عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تابوت نمادین حضرت زهرا(س) بر دوش خود گذاشته و مسیر مسجد صاحب الزمان(عج)،میدان امام خمینی(ره)،گلزار شهدای سید فتح الله را طی کرده و در گلزار شهدای گمنام به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم ورامین که ۵۵ سال پیش و در سال ۴۲ با خروش کربلایی خود فرزند حضرت زهرا(س)،ولی فقیه زمان،حضرت امام خمینی(ره) را در اوج خفقان دوران ستمشاهی یاری کردند امشب بار دیگر با خروش فاطمی خود نشان دادند دست از ولایت نخواهند کشید و همیشه در صحنه های دفاع از خاندان عصمت و طهارت و ولایت حاضر و آماده هستند.

شعارهای «یارب مبادا دست حیدر بسته باشد» و «زهرا ایستاد به پای امام زمان خویش» عزاداران فاطمی در مراسم امشب نشان از ولایتمداری،هوشیاری و آگاهی آن ها نسبت به مسائل زمان داشت.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین طی سخنانی در جمع مردم مومن این شهرستان با اشاره به «محدثه» بودن حضرت زهرا(س) اظهار داشت:حضرت با ملائکه سخن می گفتند و این مقام بسیار والایی است،لقب محدثه مخصوص حضرت زهرا(س) است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی حضرت زهرا(س) را شهیده راه ولایت دانست و افزود:حضرت زهرا(س) ایستاد تا ولایت تنها نباشد،زمانی که عده ای پس از پیامبر(ص) رهنمودهای ایشان را فراموش کردند حضرت زهرا(س) از حریم ولایت دفاع کرد و این عمل ایشان حجت را برای همه ما در تمام طول تاریخ تمام کرد.

وی افزود:تمامی معصومین (ع) برای زنده نگاه داشتن و اعتلا اسلام شهید شدند و اگر ما امروز اسلام ناب محمدی (ص) داریم و در سایه اسلام زندگی با سعادت و با عزت داریم به دلیل جانفشانی اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز طی سخنانی ضمن تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) گفت:شما مومنین با حضور پرشور خود نشان دادید که همواره برای دفاع از ولایت و امامت حاضر هستید.

وی افزود:ارادت و عشق مردم این منطقه و نیز سراسر کشور به اهل بیت عصمت و طهارت و به ولایت همواره زبانزد خاص و عام بوده است.

کد خبر 4538014

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محمودی عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۸۹۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری عصر پنج‌شنبه در مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز امام جمعه فقید بجنورد که در حرم مطهر امامزاده سیدعباس ابن موسی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز مسجد امامی بجنورد را در قبل از انقلاب به پایگاه انقلاب تبدیل کرد و بعد از انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار اثرگذار بود.

وی در ادامه افزود: این عالم ربانی علاوه بر اثرگذاری معنوی در خراسان شمالی در پیگیری استقرار بسیاری از زیرساخت‌های اساسی نقش‌آفرین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: آتش کشیدن منزل این مبارز خستگی‌ناپذیر انقلاب در کوران مبارزات انقلابی نشان دهنده عمق کینه حکومت طاغوت از وی بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: آیت الله مهمان‌نواز ساده زیست، با تقوا، بصیر و ولایتمدار بود.

کد خبر 6088705

دیگر خبرها

  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه