حدیث روز/ درخواست حضرت زهرا(س) از خداوند در روز قیامت
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۰۲۶۷
رسول خدا صلی الله علیه و آله: هنگامی که روز قیامت فرا رسد دخترم فاطمه در حالی محشور میشود که لباسهای خون آلودی با وی خواهد بود و میگوید: "ای خدای عادل! بین من و قاتل فرزندانم حکم کن!"
مشرق - شیخ صدوق در عیون اخبار الرضا از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت نموده است هنگامی که روز قیامت فرا رسد دخترم فاطمه در حالی محشور میشود که لباسهای خون آلودی با وی خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سپس پیامبر اکرم فرمود: "به خدای کعبه سوگند که خداوند برای دخترم [به حق] قضاوت میکند، زیرا خداوند برای غضب فاطمه غضب مینماید و با رضایت وی راضی خواهد شد.
متن حدیث:
عیون أخبار الرضا (ع) بالأسانید الثلاثة عن الرضا عن آبائه (ع) قال رسول الله (ص) تحشر ابنتی فاطمة یوم القیامة و معها ثیاب مصبوغة بالدم فتتعلق بقائمة من قوائم العرش فتقول یا عدل احکم بینی و بین قاتل ولدی قال رسول الله (ص) فیحکم لابنتی و رب الکعبة و إن الله عز و جل یغضب لغضب فاطمة و یرضی لرضاها؛
"عیون اخبارالرضا (علیه السلام) - بحار الانوار، ج ۴۳، ص ۲۲۰"
منبع: مشرق
کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر حدیث روز روز قیامت سخن پیامبر شهادت حضرت زهرا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانۀ برگزاری سیوپنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، انتشارات صهبا (مؤسسه ایمان جهادی) از کتاب «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد.
کتاب «حدیث مکارم اخلاق»، کتابی است اخلاقی، در شرح و تبیین حدیثی از امام صادق علیهالسلام، که در آن ده صفت از صفات پیامبر اکرم را بیان کردهاند؛ یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، حسن اخلاق، سخاوت، غیرت، شجاعت، و مروّت. این کتاب دربردارندۀ متن جلساتی است که مقام معظّم رهبری در سال ۱۳۵۲ شمسی در مسجد کرامت مشهد داشتهاند، و در آن جلسات این روایت را خوانده، و این صفات را شرح دادهاند.
البته، برای تکمیل مباحثی که ضبط نشده بوده، و رفع نواقص جلسات، روایتهایی از احادیث دروس خارج فقه دوران رهبری معظّمله، به کتاب اضافه شده است. کتاب حدیث مکارم الاخلاق در یازده فصل و مطابق صفاتی که در حدیث ذکر شده تنظیم شده است.
لازم به توضیح است که انگیزۀ جمعآوری این کتاب از جانب مردم و مخاطبان ایجاد شد که با دلهای پاک خود، طالب محصولی با محتوای اخلاقی از حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله بودند؛ این کتاب در ۳۹۰ صفحه، در قطع رقعی و با قیمت ۸۵ هزار تومان در فروشگاه اینترنتی انتشارات صهبا به نشانی www.sahba.ir و کتابفروشیهای سراسر کشور موجود است و علاقهمندان میتوانند برای خرید کتاب اقدام نمایند.
برشی از کتاب:
در روایات صادره از ائمۀ هدی علیهمالسلام راجعبه حلم خیلی تأکید شده. در قرآن کریم هم در مقام ستایشِ بعضی از بندگان شایسته و عظیمالقدر، آنها به صفت حلم توصیف شدند، «اِنَّ اِبراهیمَ لَحَلیمٌ اَوّاهٌ مُنیبٌ». انسان با خودش فکر میکند که این حلم چیست و چرا اینقدر در روایات و کلمات ائمۀ هدی صلواتاللهعلیهم که پیشوایان اخلاق و اندیشۀ بشری هستند، تأکید شده راجعبه حلم، یا در قرآن بهصورت صفتی برای ابراهیم خلیلالله ذکر شده. این انسان را وادار میکند که دنبال صفت حلم راه بیفتد در روایات و در لغت و در گفتار بزرگان، تا بالاخره دربیاورد که معنای این صفت چیست؟ آیا همینکه مردم امروز به آن میگویند حلم، این است؟ حلم همین است؟
متأسفانه این صفت هم، این لغت هم، این مفهوم هم مثل واژه و مفهوم صبر یا قناعت یا شکر، در طول زمان تحریف شده. آنچه که ائمۀ ما علیهمالسلام از آن تعریف کردهاند، آن چیزی است، آنکه ما امروز به نام حلم میشناسیم، چیز دیگری است. نمیگویم که صددرصد باهم اختلاف دارند، اما پنجاه درصد باهم اختلاف دارند. حالا بنده این را عرض میکنم و در روایات درمیآوریم مطلب را، تصدیق و قضاوتش با شما عزیزان.۱۶/۱۱/۱۳۵۲
انتهای پیام/