Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - آیین شام غریبان بی‌بی 2 عالم حضرت فاطمه (س) و تشییع نمادین پیکر پاک و مطهر آن بانوی بزرگ اسلام به یاد مظلومیت و غربت آن حضرت و امام علی(ع) با حضور محبان اهل‌بیت (ع) شنبه‌شب در شهر ابرکوه برگزار شد.

در این آیین که امام‌جمعه ابرکوه ، روحانیان و جمع کثیری از مردم و خانواده‌های معظم شهدا حضور داشتند، تابوت نمادین آن حضرت از میدان امام حسین(ع) تا مصلی شهدای محراب ابرکوه همراه با مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی تشییع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزاداران فاطمی با حضور در مصلی نسبت به ساحت آن حضرت عرض ارادت و عزاداری کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابرکوه در حاشیه مراسم یادشده در گفت و گو با ایرنا ، با قدردانی از حضور مردم در آیین تشییع نمادین پیکر حضرت فاطمه (س) گفت: ولایت‌پذیری و دفاع از حریم ولایت از جمله سیره عملی دختر رسول خدا و نشان‌ دهنده رابطه عمیق مرید و مراد، امام و مأموم است.
حجت‌الاسلام سید کاظم فاطمی نسب بابیان اینکه رمز کسب سعادت دنیا و آخرت هر فردی در پیروی از حضرت زهرا(س) است، تصریح کرد : آن حضرت اسوه حسنه و الگوی نمونه انسان‌هایی است که برای حق و حقیقت زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: سیره عملی آن حضرت باید سرلوحه زندگی مردم مسلمان در مسیر زندگانی قرار گیرد ، اگر خدای‌ناکرده ذره‌ای از آن فاصله بگیریم، دچار خسران می‌شویم.
فاطمی نسب اضافه کرد: امروزه، جامعه اسلامی نیازمند فرهنگ فاطمی است، زنان و دختران ایران اسلامی باید با شناخت ابعاد کامل زندگی آن حضرت، توطئه‌های فرهنگی دشمنان اسلام را خنثی کنند.
شهرستان ابرکوه حدود 70هیات مذهبی دارد که آیین‌های زنجیرزنی، « شده برداری»، « جوش دوره» و «آهنگ حماسی »
که بیش از یک قرن سابقه در عزاداری محرم ابرکوه دارد در فهرست معنوی آثار ملی ایران ثبت‌شده است .
حضرت فاطمه (س)، در سال پنجم پس از بعثت، روز 20 جمادی الثانی در مکه مکرمه و در خانه حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است.
ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کردند و در برهه های حساس زندگی در کنار امام بود و از او حمایت می کرد، و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.
در دامن پاک فاطمه زهرا (س) 2 امام بزرگوار و 2 شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.
سرانجام حضرت فاطمه بر اثر شدت ضربات و لطماتی که بر اثر هجوم به خانه اش و وقایع پس از آن وارد شده بود، بیمار و در بستر بیماری افتاد.
در ایام بیماری، آن حضرت روزی امام را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد که پس از وفاتش،جسدش را شبانه غسل دهد، شبانه کفن و دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته اند، در مراسم تدفین و نماز خواندن بر پیکر او حاضر نباشند.
سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری، دخت پیامبر اسلام، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، دنیا را وداع گفت و به شهادت رسید، در حالی که از عمر مبارکش بنا بر مشهور، 18 سال بیشتر نمی گذشت و بنا بر روایت های مشهور تنها 95 روز پس از رحلت رسول خدا در این دنیا زندگی کرد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شام غربيان تشييع نمادين جنازه ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود.

طبق خبری که جماران منتشر کرده، بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899778

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه