Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:44:53 GMT

حمایت تمام‌قد ایرانی‌ها از برنامه موشکی و هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۰۵۲۹

حمایت تمام‌قد ایرانی‌ها از برنامه موشکی و هسته‌ای

نظرسنجی جدید دو موسسه آمریکایی نشان می‌دهد که مردم ایران در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، علی‌رغم تمام فشارها تمام‌قد از برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور حمایت کرده و خواستار خودکفایی اقتصادی هستند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم تلاش‌های کشورهای غربی در راستای خبرپراکنی و پروپاگاندا علیه جمهوری اسلامی ایران و ناراضی نشان‌دادن مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نتایج مطالعات افکارسنجی مراکز تحقیقاتی در آمریکا اما چیز دیگری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرسنجی جدید دانشگاه «مریلند» با همکاری موسسه تحقیقاتی «ایران‌پُل» که در واپسین ماه سال میلادی (۴ تا ۱۲ دسامبر – ۱۳ تا ۲۱ آذر) با جامعه آماری ۱۰۱۷ نفر از هفت گروه جمعیتی در سراسر ایران و از طریق تماس تلفنی تصادفی برگزار شد نشان می‌دهد برخلاف ادعاهای کاخ سفید، ایرانی‌ها اما تمام‌قد حامی برنامه موشکی و هسته‌ای کشورشان هستند.

بیشتر بخوانید:

سه پیام رونمایی از ‘کارخانه زیرزمینی ساخت موشک’ +فیلم برجام موشکی ایران؛ دستورکار اندیشکده آمریکایی + دانلود

علی‌رغم اینکه در تبلیغات منفی رسانه‌ها و دولت‌های غربی، برنامه هسته‌ای ایران مقصر تمام مشکلات اقتصادی – حتی تحریم‌های۴ یک‌جانبه و ظالمانه‌ای که آمریکا علیه ایران اعمال کرده – نشان داده می‌شود اما نزدیک به ۹۰ درصد از ایرانی‌ها در این نظرسنجی خواستار تداوم پیشرفت برنامه هسته‌ای کشورشان بوده و آن را امری مهم و ضروری عنوان کردند.

سوال این نظرسنجی درباره اینکه مردم ایران چه میزان توافق هسته‌ای با گروه ۵+۱ را اکنون و بعد از خروج دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و بازگرداندن تحریم‌های یک‌جانبه، تایید می‌کنند؛ با پاسخ هایی حدود ۵۰ درصد نظر مثبت و تقریباً ۴۰ درصد نظر منفی مواجه شد. همچنین ۸۱.۲ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند که برخلاف وعده سیاسیون و برخی شعارها، وضعیت زندگی مردم ایران با حصول توافق هسته‌ای و در دوران پسا-برجام، هیچ بهبودی پیدا نکرده است.

حدود ۴۲ درصد از ایرانی‌ها در این تحقیق گفتند که اعتمادی به کشورهای اروپایی درخصوص پایبندی به تعهدات حفظ برجام، بهره‌مندسازی ایران از عواید اقتصادی و مقابله با تحریم‌های آمریکا، ندارند. در مقابل اما ۴۴ درصد ابراز امیدواری کردند که اروپا به وعده‌هایش عمل کند.

همچنین ۸۱.۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز معتقدند که اروپایی‌ها عامدانه اجرای تعهداتشان را به تعویق انداخته و با سرعتی که می‌توانند برای ایجاد کانال ویژه مالی (ساحات – INSTEX) پیش نمی‌روند. اکثر این افراد (۸۵.۲ درصد) فشارهای آمریکا و ترس اروپا از کاخ سفید را عامل این مسئله اعلام کردند.

طبق این نظرسنجی، بیشتر ایرانی‌ها (۷۲.۴ درصد) تجربه تلخ برجام و خلف‌وعده آمریکایی‌ها را اثباتی بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها در مذاکرات بعدی و اینکه دادن امتیاز بیشتر موجب بهبود اوضاع نمی‌شود، دانستند.

سوال دیگر این تحقیق، نظر مردم ایران را درباره وضعیت اقتصادی این کشور جویا می‌شود که علی‌رغم تبلیغات منفی و گسترده رسانه‌های خارجی، فقط ۴۲.۹ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند اقتصاد کلی ایران در وضعیت «بسیار بدی» قرار دارد. نزدیک به ۳۰ درصد از نظردهندگان اما وضعیت اقتصادی ایران را خوب اعلام کرده‌اند. ۳۶.۲ درصد از مردم، تحریم‌ها و فشارهای خارجی را باعث مشکلات کنونی در اقتصاد این کشور می‌دانند.

موسسه ایران‌پل در بخش دیگری از این افکارسنجی به سراغ موضوع برنامه موشکی ایران رفته و درباره اهمیت توسعه و تقویت آن سوال کرد. نزدیک به ۹۶ درصد از نظردهندگان تاکید کردند که ارتقای توان موشکی ایران برای آنها و البته امنیت و بازدارندگی کشور حائز اهمیت است.

همچنین در موضوع مبارزه با تروریسم نیز بخش از اعظمی از مردم ایران (۸۶.۶ درصد) خواستار حفظ و افزایش حمایت‌های این کشور از گروه‌های مقاومت منطقه در مبارزه با سازمان‌های تروریستی مانند داعش شدند. ۸۳.۶ درصد از نظردهندگان نیز ضمن مخالفت با مداخله‌جویی‌ها خارجی برای سرنگون کردن دولت قانونی سوریه، گفتند که مردم این کشور هستند که باید درباره باقی‌ماندن «بشار اسد» در سمت ریاست‌جمهوری تصمیم بگیرند نه غربی‌ها.

این نظرسنجی در ادامه از ایرانی‌ها خواست که با شنیدن نام کشورهای خاص، میزان محبوبیت آن را بیان کنند که نتایج آن به شرح زیر است:

چین: ۵۶.۲ درصد مطلوب – ۴۰.۸ درصد نامطلوب

روسیه: ۶۳.۸ درصد مطلوب – ۲۴.۵ درصد نامطلوب

آلمان: ۵۶.۱ درصد مطلوب – ۴۰.۶ درصد نامطلوب

فرانسه: ۴۶.۵ درصد مطلوب – ۴۷.۸ درصد نامطلوب

بریتانیا: ۲۵ درصد مطلوب – ۷۳.۹ درصد نامطلوب

آمریکا: ۱۵.۲ درصد مطلوب – ۸۱.۴ درصد نامطلوب

سازمان ملل: ۴۱ درصد مطلوب – ۵۴.۸ درصد نامطلوب

به‌عنوان سوال پایانی نیز ۶۹ درصد از ایرانی‌ها تاکید کردند که برای رفع مشکلات اقتصادی، باید سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» به‌طور کامل اجرا شده تا به خودکفایی برسند. ۲۷.۹ درصد نیز گفتند که باید حجم مبادلات تجاری با دیگر کشورها افزایش پیدا کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر برنامه موشکی برنامه هسته ای نظرسنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  


هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.


در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.


السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور