Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@03:10:34 GMT

دیدار دوم ترامپ و کیم در هانوی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۰۸۳۲

دیدار دوم ترامپ و کیم در هانوی

رییس جمهور آمریکا می‌گوید دومین دیدار او با رهبر کره شمالی در روزهای آخر فوریه در شهر هانوی، پایتخت ویتنام انجام می‌شود. دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری ابراز امیدواری کرده که با این دیدار فرایند صلح به پیش برده شود.

ترامپ بامداد روز شنبه به وقت اروپای مرکزی، ۲۰ بهمن (نهم فوریه) در یک پیام توئیتری اعلام کرد که نمایندگانش پس از یک ملاقات سازنده و تعیین مکان و زمان دومین دیدار او با کیم جونگ اون، کره شمالی را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید دومین دیدار او با رهبر کره شمالی روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه (هشتم و نهم اسفندماه) در پایتخت ویتنام، هانوی انجام می‌شود.

 

نخستین دیدار ترامپ و کیم خرداد ماه سال جاری در سنگاپور انجام شد و دستاورد آن پذیرش خلع سلاح اتمی از سوی کره شمالی عنوان شده است. در ماه‌های گذشته لحن دو طرف به نسبت پرخاشگری‌های قبل از دیدار سنگاپور تا حدی آرام و دوستانه شده اما هشدارهای متقابل همچنان ادامه دارد.

 

خبر دومین دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در روزهای پایانی دی ماه و پس از سفر کیم یونگ چول، فرستاده ویژه کره شمالی به واشنگتن و ملاقات با رئیس جمهوری آمریکا اعلام شد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفته بود این ملاقات یک ساعت و نیم طول کشیده و در آن درباره خلع سلاح هسته‌ای و دومین دیدار سران دو کشور گفت‌وگو شده است.

 

به رغم خوش‌بینی‌ها نسبت به حل مسالمت‌آمیز مناقشه میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ و برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره، در هفته‌ها و ماه‌های گذشته جدل‌ها و تنش‌های لفظی میان دو طرف همچنان ادامه داشته است.

 

حدود پنج هفته پیش و همزمان با آغاز سال نو میلادی کیم جونگ اون، در پیامی تهدید کرد که اگر تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی ادامه یابد، او سیاست خود درباره خلع سلاح هسته‌ای را تغییر خواهد داد.

 

کیم ضمن تاکید بر خلع سلاح اتمی و ادامه دیپلماسی صلح با آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که تلاش می‌کند کره شمالی را برای خلع سلاح اتمی تحت فشار قرار دهد اما به وعده‌های خود پایبند نیست.

 

پیام دوستانه و ستایش‌آمیز ترامپ

 

در این فاصله ترامپ نیز گاهی رهبر کره شمالی را با لحنی انتقادی خطاب قرار داده است. با این همه رئیس جمهوری ایالات متحده در آستانه دومین دیدار با کیم، با زبانی دوستانه و ستایش‌آمیز درباره رهبر کره شمالی سخن گفته است.

 

به گزارش تاگس‌شاو وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان، ترامپ اندکی پس از پیام توئیتری بامداد شنبه، در پیام دیگری تاکید کرده که کره شمالی تحت رهبری کیم جونگ اون به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل خواهد شد.

دونالد ترامپ در این پیام نوشت: «کره شمالی به نوعی دیگر از موشک تبدیل خواهد شد؛ به یک موشک اقتصادی.» او پیش از این با کنایه به آزمایش‌های موشکی پیاپی کره شمالی، کیم جونگ اون را مرد موشکی کوچک خطاب می‌کرد.

 

چند روز پیش، استفان بایگون، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی برای رایزنی با مقامات این کشور و فراهم کردن زمینه دیدار دوم ترامپ و کیم به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود.

 

کیم جونگ اون پس از دیدار نخست خود با دونالد ترامپ در سنگاپور، از آمادگی کشورش برای خلع سلاح اتمی کامل سخن گفته بود اما تا کنون زمان مشخصی برای انجام این کار مشخص نشده و جزئیات اقدامات متقابل آمریکا نیز آشکار نشده است.

 

کره شمالی بارها خواهان لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور شده، در حالی که دونالد ترامپ همچنان بر سیاست فشار حداکثری بر پیونگ‌یانگ تاکید می‌کند. در ماه‌های گذشته پیشرفت محسوسی در مذاکرات صلح میان دو کشور قابل مشاهده نبوده و اکنون چشم‌ها به هانوی، پایتخت ویتنام دوخته شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا تظاهرات گسترده روز‌های اخیر در دانشگاه‌های کشورش در حمایت از فلسطین را به «شستشوی مغزی» ربط داد.

به گزارش فارس به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ در این مصاحبه با خبرنگاران به شدت از این تظاهرات‌های ضداسرائیلی انتقاد کرد و آن را دستمایه‌ای برای حمله به برخی از سیاستمداران حزب دموکرات قرار داد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گفتگو با «شان هنیتی»، مجری محافظه‌کار فاکس‌نیوز گفت: «من دارم می‌بینم سیاستمداران یهودی پشت اسرائیل را خالی کرده‌اند. من این را می‌بینم، شما هم می‌بینید.»

ترامپ در ادامه به انتقاد از «چاک شومر»، رئیس اکثریت دموکرات در مجلس سنا و بلندپایه‌ترین مقام یهودی در آمریکا پرداخت که چندی پیش به انتقاد از سیاست‌های «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در جنگ غزه پرداخته و خواستار استعفای او شده بود.

ترامپ گفت: «شومر کجاست؟ چرا حرف نمی‌زند؟ مگر همیشه خودش را جلو نمی‌انداخت؟ فکر کنم دنبال رأی است!.»

شومر روز گذشته (سه‌شنبه) علیه اعتراضات تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا موضع گرفت. او گفت: «شکستن شیشه‌ها با چکش و اشغال کردن ساختمان دانشگاه‌ها آزادی بیان نیست. اسم این کار، قانون‌شکنی است و کسانی که مرتکب این اقدامات شدند بایستی با تبعات آن مواجه شوند.»

ترامپ در ادامه به حمایت از اقدامات اسرائیل در جنگ غزه پرداخت و از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز انتقاد کرد.

او گفت: «وقتی حمله‌ای غافلگیرانه‌ای مثل حمله ۷ اکتبر اتفاق می‌افتد که آنقدر خشونت‌بار و پر از تنفر است بایستی آن را پاکسازی کرد. باید آن سرطان را از بین برد و باید اجازه داد [اسرائیلی‌ها]کارشان را انجام دهند.»

علی‌رغم ادعا‌های ترامپ، دولت جو بایدن در بیش از ۲۰۰ روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد با اقدامات مختلف اعم از ارسال تسلیحات و جلوگیری از برقراری آتش‌بس اصلی‌ترین حامی اسرائیل در جنگ بوده است.

ترامپ گفت: «ایالات متحده بایستی شجاعت به دست بیاورد و حرف بزند. الان هیچ‌کس نمی‌داند آمریکا کجا قرار دارد. فکر می‌کنم بایدن طرف اسرائیل نیست و دارد اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود. لازم است آن تروریسمی که در روز ۷ اکتبر شاهد آن بودیم پاکسازی شود.»

ترامپ مدعی شد از اظهارات مطرح‌شده توسط برخی از معترضان مبنی بر اینکه حمله ۷ اکتبر هرگز رخ نداده متعجب شده است.

او گفت: «وقتی شما با آدم‌هایی در آنجا مواجه هستید که دارند اعتراض می‌کنند و همزمان انکار می‌کنند که ۷ اکتبر اتفاق افتاده باید گفت آن‌ها یا مغزشویی شده‌اند- من واقعا معتقدم که آن‌ها به شیوه معینی مغزشویی شده‌اند؛ چون شما بعضی‌ها را می‌بینید که می‌گویند چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است.»

ساعاتی قبل‌تر، شهردار نیویورک از بازداشت ۳۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه کلمبیا خبر داد، اما مدعی شده اکثر آن‌ها دانشجو نبوده‌اند.

او همچنین مدعی شده پلیس سازمان‌ها و افرادی را شناسایی کرده که به عنوان «آشوبگر‌های حرفه‌ای» در تجمعات حضور داشته‌اند.

اریک آدامز گفت: «وقتی که من متوجه حضور آشوبگر‌های بیرونی شدم که بخشی از این عملیات‌ها بودند -همان چیزی که دانشگاه کلمبیا هم در نامه‌اش و درخواستش از اداره پلیس نیویورک‌سیتی به آن اشاره کرده بود- مشخص بود که باید اقدامات مناسبی انجام دهیم و دایره اطلاعات ما کسانی را که حرفه‌ای و آموزش‌دیده بودند شناسایی کرد.»

گروه‌های تظاهرات‌کننده در دانشگاه کلمبیا پیش از این ادعا‌ها درباره اینکه گروه‌های بیرونی در حال هدایت یا اثرگذاری بر تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین هستند را رد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد