Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین گفت: سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» ۲۴ بهمن ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

«ماشااله فخارزاده» در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامتان» را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین افزود: تاکنون۱۵۴نفر از شهرهای نایین،بافران، انارک،محله محمدیه و روستاهای شهرستان در این مسابقه ثبت نام نموده که این مسابقات به ارتقا سطح کمی و کیفی در مباحث قرآنی و حتی صحیح خوانی نماز توجه جدی دارد.

 

به گفته فخارزاده، استعداد های بسیار خوبی در سطح شهرستان وجود دارد که می توان با استفاده از این پتانسیل مسائل و موارد را به پیش برد که در طول سالهای گذشته و تاریخ درخشنده شهرستان، این پتانسیل ها را اثبات می کند.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین خاطر نشان کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان در قالب ایجاد رقابت سالم،شناسایی و ارتقاع سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعداد های محلی و منطقه ای فعال قرآنی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم، استفاده از ظرفیت دستگاها و نهاد های فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد از محوری ترین اهداف جشنواره مدهامتان است.

 

فخارزاده با بیان اینکه هیچ محدودیت سنی در این مسابقه وجود ندارد افزود: قرائت و ترتیل ،حفظ جزء ۳۰، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات، قرائت نماز رشته هایی هستند که شرکت کنندگان به رقابت با هم می پردازند.  

 

وی خاطر نشان کرد: هر ساله این جشنواره در مرداد یا شهریور برگزار می شد اما امسال به دلیل گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در ۲۴بهمن ماه برگزار می شود.

 

پایان پیام/558

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه فاطمیه دهه فجر انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان استان بوشهر شهادت حضرت زهرا س راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن عزاداری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مسابقات قرآنی مدهامتان نایین مدهامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی