Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، مرحوم محمدحسین خاکساران در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره نحوه توزیع اعلامیه و آثار امام خمینی(ره) در قزوین می گوید: ما انقلابیون قزوین در دوران مبارزه با رژيم ستم‌شاهى، علاوه بر برقرارى ارتباط با روحانيان فاضل و انقلابى شهرمان مثل آقاى باريك‌بين و مرحوم آقاى زرآبادى كه در آن زمان مقيم قم بودند و هر از گاهى بويژه در ايام تعطيلى حوزه‌ى علميه‌ى قم، به قزوين مى‌آمدند و با دريافت اطلاعات و اخبار مبارزه از اين دو بزرگوار، از راه‌هاى ديگرى نيز، پيوندمان را با نهضت اسلامى حفظ مى‌كرديم؛ يكى از اين راه‌ها بهره‌گيرى از پست براى دريافت كتب و اعلاميه‌هاى حضرت امام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استفاده از پست بدين دليل بود كه رژيم حساسيت چندانى به پست نداشت؛ در نتيجه ما از دوستانمان در قم مى‌خواستيم كتب و اعلاميه‌هاى مورد نظرشان را براى مثال براى فردى بازارى يا فرد ديگرى كه على‌الظاهر در شمار انقلابيان نبود و ساواك هم حساسيتى روى او نداشت، پست نمايند. علاوه بر اين، قبلا به آن فرد، تلفنى يا رودررو توصيه مى‌شد كه در صورت وصول بسته‌اى پستى با ملاحظه‌ى جوانب امر و رعايت احتياط، آن را به هر نحو ممكن، به دست دوستان انقلابى برساند؛ براى نمونه، جالب است بدانيد كه من نيز، چندين نسخه از كتاب «جهاد اكبر» حضرت امام را از اين راه دريافت كردم و بين دوستان پخش كردم.
راه ديگر روحانيان فاضل و انقلابى و شجاعى بودند كه با لباس مبدل و به طور ناشناس كتب و اعلاميه‌ها و نوارهاى سخنرانى حضرت امام و ديگر شخصيت‌هاى انقلاب مثل مرحوم آيت‌الله سعيدى را به ما رساندند. اين افراد كه عمومآ براى ساواك شناخته شده بودند و در آن‌جا پرونده داشتند، با تعويض لباس و يا عمامه‌ خود از سياه به سفيد و يا بالعكس و با تغيير چهره و گاهى با عينك دودى زدن و رد گم كردن، اعلاميه‌هاى حضرت امام را به دست هم‌رزمان خويش در قزوين و شهرهاى ديگر مى‌رساندند.
گاهى ما در مدرسه نشسته بوديم كه مثلا سيدى با عمامه‌ سياه و عينك دودى وارد مدرسه مى‌شد وقتى نزديك‌تر مى‌آمد و عينك را برمى‌داشت، متوجه مى‌شديم كه يكى از دوستان شيخ ماست كه براى در امان ماندن از تعقيب ساواك خود را به اين شكل و وضعيت درآورده است. گاهى همين عزيزان روحانى، لباس شخصى بر تن مى‌كردند و براى ما، ساكى پر از اعلاميه و كتاب مى‌آوردند. نوارها هم معمولا به اين صورت به دستمان مى‌رسيد كه خودمان تكثير و پخش مى‌كرديم. گاهى نيز با هماهنگى با فرد مورد نظر، كتب و اعلاميه‌ها را در محل ديگرى غير از مدرسه و مسجد كه زير نظر بودند، دريافت مى‌كرديم. در هنگام توزيع اين مرسوله‌هاى سياسى نيز بسيار تلاش مى‌كرديم كه آن‌ها را به افراد مطمئن و مورد وثوق بدهيم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی نقش قزوین در انقلاب اسلامی ایکنا قزوین آثار امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

با اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، امکان ارائه خدمت به بیش از ۳ هزار نفر در روز فراهم شد.

به گزارش «تابناک»، حامد احتسابی، رئیس هیات مدیره و مجری خدمات فرودگاهی با بیان اینکه به منظور افزایش ارائه خدمات فرودگاهی قرارداد‌های جدیدی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی منعقد کرده‌اند، گفت: سالانه ۱۵ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی راهی سفر می‌شوند که در قالب تفاهم نامه بین شرکت ناو آویژه پارس و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی بخشی از این مسافران از جایگاه CIP استفاده می‌کنند.

وی افزود: همچنین در قالب قرارداد با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در دو فروگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و فرودگاه مهرآباد هم خدمات CIP به مسافران ارائه می‌شود.

احتسابی در ادامه گفت: همزمان با راه اندازی فاز دوم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی و افزایش تعداد مسافران به ۵۰ میلیون نفر در سال و افزایش ورود گردشگران در حوزه سلامت، سیاسی و اقتصادی، روند ارائه خدمات به مسافران افزایش یافته است.

وی افزود: ارائه خدمات ویزا به مسافران و خدمات ارزی و ترانسفر رایگان از در فرودگاه امام خمینی تا مقصد از جمله خدمات فرودگاهی است که در پرواز‌های بین المللی راه‌اندازی شده است.

رئیس هیات مدیره تاوآویژه پارس تاکید کرد: میانگین بین ۳ تا ۴ هزار مسافر در بخش پرواز‌های بین المللی از خدمات CIP فرودگاه استفاده کرده‌اند که در نوروز، پیک تعداد مسافرانی که این خدمت را دریافت کرده‌اند به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

وی در خصوص هزینه خدمات فرودگاهی گفت: مبلغ ورودی برای هر نفر ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که طبق بررسی‌های صورت گرفته، خدمات فرودگاهی که به این دسته از مسافران ارائه می‌شود، برابر و حتی بیشتر از خدمات CIP کشور‌های خارجی است چراکه هزینه ارائه خدمات تشریفات در کشور‌های خارجی برای هر مسافر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار است.

احتسابی در پاسخ به سوالی درخصوص قرارداد‌های جدید با شرکت فرودگاه‌ها برای ارائه خدمات فرودگاهی و تشریفات گفت: در تلاش هستیم که خدمات فرودگاهی و CIP را به صورت شرکت‌های زنجیره‌ای در فرودگاه‌های بین المللی و حتی هتل‌های کیش راه اندازی کنیم.

در ادامه نشست خبری، علی باقری مدیرعامل مجری خدمات فرودگاهی در خصوص انعقاد قرارداد با آژانس مسافرتی و سکو‌های اینترنتی برای ارائه خدمات تشریفات گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات تشریفات فرودگاهی با ۲۰ آژانس قرارداد منعقد کرده ایم و در تلاش هستیم به صورت مستقل فعالیت کنیم.

وی افزود: برای ارائه خدمات فرودگاهی ۱۸ خودرو اضافه شده و خدمات رایگان ترانسفر به مسافران ارائه می‌شود.

او تاکید کرد: میانگین مسافرانی که از خدمات فرودگاهی استفاده می‌کنند بین سه هزار تا سه هزار و۲۰۰ مسافر است و با توجه به افزایش تعداد مسافران همزمان با راه اندازی فاز دوم فرودگاه امام خمینی، فضای بوردینگ از ۲۰۰ متر به ۴۰۰ متر اضافه شده و تعداد پارکینگ‌های روباز ما هم به بیش از ۲۰۰ خودرو رسیده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان