Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:50:07 GMT

۸۰ روستای فریدونشهر با تانکر آب رسانی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۱۰۸۳

۸۰ روستای فریدونشهر با تانکر آب رسانی می شود

نماینده مردم شهرستان های بویین میاندشت، فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فریدونشهر حوزه آبریز دز و کارون و زاینده رود است اما ۸۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، «اکبر ترکی» در جلسه شورای اداری فریدونشهر با اشاره به اعتقاد استاندار مبنی بر  لزوم تفویض اختیار به ادارات شهرستانی و با تاکید بر اینکه  اصلی ترین مشکل شهرستان آب شرب است ، گفت: مردم پشتکوه و پیشکوه گاز ندارند و نفت نیز به سختی منتقل و توزیع می شود و درمان هم مشکلات خودش را دارد و به سختی تامین می شود و این برف دو یا سه متری آب می شود و درحوزه آبریز دز و کارون و زاینده رودمی ریزد اما 80 روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم شهرستان های بویین میاندشت، فریدن، فریدونشهر، چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سد کارون و دز را باز کردند و مزارع خوزستان را آب می برد و ما در سرچشمه تشنه بمانیم، یادآوری کرد: ۴۴۰ میلیون مترمکعب برای کشاورزی، گردشگری و اشتغال رها سازی می شود ولی برای چهار شهرستان، شش میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه مطالبه مردم شهرستان ها این است که آرام آرام طرح های آب رسانی کلنگ زنی شود و اعتبارات آن تخصیص داده شود، ادامه داد: آب باز کردن دز رودخانه جفا در حق مردم ماست، سال جاری بیشتر از سال گذشته بارندگی داشتیم و سال گذشته کشاورز به دلیل خشکسالی از کشت منع شدولی امسال نمی تواند کشت نکند و کسی نیاید که چاه ها را کم کنید.

 

ترکی با اشاره به اینکه کشاورزی در بحث آمایش سرزمینی برای فریدونشهر دیده شده است و این به معنای آن است که آب شرب و کشاورزی فریدونشهر یاید تامین شود، بیان کرد: گلخانه و صنایع تبدیلی تقویت شود و اجازه تاسیس مرغداری و پرورش گوسفند داده  نمی شود و روستا بدون دام نمی تواند وجود داشته باشد.

 

نماینده مردم فریدونشهر خواستار توجه به  فاضلاب شهرستان  شد و گفت: منطقه کوهستانی است و امکان زدن چاه وجود ندارد و پیش از این 6.5 میلیارد تومان اعتبار برای داران و فریدونشهر اعتبار گرفته است و در سال جاری اختصاص اعتباری نداشته است.

 

وی با بیان اینکه عوارض گاز رسانی که از اهالی منطقه می گیرند را در اختیار شهرستان ها قرار دهند تا مشکل گاز رسانی به 50 منطقه چهار شهرستان حل شود و این بی عدالتی نیز مرتفع گردد، با تاکید بر اینکه بوم گردی باید باشد تا گردشگران بتوانند اینجا بیایند، اظهار کرد: برای ایجاد یک کمپین بزرگ در سال ۲۰۲۲ چادگان و فریدونشهر کمک کنیم تا انجام شود.

 

ترکی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸،  ۲۰۰میلیون دلار برای آب تحت فشار، ۱۰۰ میلیون دلار آب روستایی  برای برداشت از صندوق توسعه ملی قرار داده شده است که با قیمت نیمایی پرداخت خواهد شد، بیان کرد: سد سراب که روستای آن زیر آب میرود ، با لوله به سرچشمه زاینده رود برود ایرادی ندارد، مسئولان نیز در سد میدانک و بلطاق مشارکت کنند که این سد ۱۵ سال تصویب شده و اعتبارش در سال جاری  صد هزار تومان شده است!

 

نماینده مردم فریدونشهر با بیان اینکه اعتبار ملی شهرستان را در اختیار شهرستان قرار دهید تا با 30 درصد کمتر از آن، برای حل مشکلات آبی فریدونشهر هزینه شود، تاکید کرد: اولویت شهرستان آب شرب در سال ۹۸ است و ظلم است که مردم سختی های زمستان آن را بچشند ولی آب شربشان مشکل داشته باشد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه انقلاب اسلامی فاطمیه دهه فجر راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اصفهان جشنواره فیلم فجر انقلاب فریدونشهر جلسه شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی

ایسنا/گیلان معاون عمرانی استاندار گیلان از دستگاه‌ها خواست روند خدمت‌رسانی را تسریع کنند و گفت: در روزهای آینده به‌واسطه حضور استاندار در مرکز، کمک‌های ملی خواهیم گرفت و براساس بازه زمانی، کارها را پیش می‌بریم.

موسی فکور امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان که با محوریت حادثه آتش‌سوزی در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این نشست به‌صورت اضطراری، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی بامداد دو روز پیش، بخش زیادی از روستا را درگیر و خسارت زیادی به مردم وارد کرد. ما منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت شروع آتش‌سوزی هستیم.

وی حادثه آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم را بسیار تلخ دانست و گفت: مردم همه دارایی خود را از دست دادند و ساختمان‌های مسکونی و تجاری به تلی از خاک تبدیل شدند، البته نوع سازه چوبی منطقه در تشدید این حادثه نقش داشت.

معاون استانداری گیلان با بیان اینکه سازه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم کاملاً خشک و آماده اشتعال بودند، ادامه داد: کارشناسان باید علت دقیق حادثه را بررسی کنند، به‌دنبال اظهار نظرهای غیر کارشناسی نیستیم و حتماً باید کار کارشناسی انجام شود.

فکور با تاکید بر لزوم کمک‌رسانی به مردم برای اصلاح و بازسازی واحدهای حادثه‌دیده، بیان کرد: باید آمارهای درست و مناسب داشته باشیم و تعداد دقیق واحدهای تجاری و مسکونی و ابعاد این واحدها را مشخص کنیم، سپس آواربرداری انجام شود تا موقعیت‌ها به هم نخورد.

وی کمک‌رسانی به مردم را براساس نیاز منطقه دانست و اظهار کرد: باید دستگاه‌های متولی را تعیین و تقسیم کار کنیم، البته مهار آتش به‌صورت کامل انجام شده و روند اسکان و ساماندهی و تغذیه خانواده‌های آسیب‌دیده مناسب است.

وی با بیان اینکه امروز باید برای سازه‌های آینده تصمیم بگیریم تا چنین حوادثی تکرار نشود، ادامه داد: می‌توان به جای سازه چوبی، از نمای چوب استفاده کرد تا مردم و کشور متحمل خسارت نشوند.

فکور با توجه به اولویت‌بندی نیازهای مردم منطقه، گفت: ایجاد روشنایی معابر در مناطق خسارت‌دیده برای تردد ماشین‌آلات و امنیت در شب ضرورت دارد.

معاون استاندار گیلان به مشکلات نقشه‌برداری اشاره و بیان کرد: باید حدود اربعه ساختمان‌ها را رعایت کنیم، سپس آواربرداری انجام شود. سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید کار کارشناسایی و تعیین خسارت همه پلاک‌ها را آغاز کنند.

وی شهرک امامزاده ابراهیم را مقصد گردشگری دانست و افزود: در بازنگری طرح هادی این روستا می‌توان از سازه بتنی با نمای چوب و یا محلول کندسوز روی سازه‌های چوبی استفاده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان