Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امداد و نجات در تشریح طرح امداد و نجات زمستانه گفت:طرح امداد ونجات زمستانه جمعیت هلال احمر از ۲۲ آذر آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد که در مجموع به مدت ۹۲ روز و با بکارگیری ۴ هزار و ۴۲۵ نفر روز نیروی عملیاتی به صورت سراسری و با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، اورژانس، راهداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرا می‌شود.

مرتضی سیلمی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اضافه کرد: در طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر کشور یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات (شامل ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۶۸۶ پایگاه سیار) به صورت شبانه روزی با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی (آرگو) و پشتیبانی توسط ۲۴ فروند بالگرد و یک هزار و ۳۲۸ دستگاه خودرو‌های کمک دار در طول زمستان ۹۷، خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه می‌نماید.

سلیمی در ادامه به عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح زمستانه ۱۳۹۷ از ۲۲ آذر ماه تا ۲۰ بهمن اشاره کرد و گفت:

کل ماموریت امداد و نجات ۵۸۲۹ مورد است که با ۳۰۶۰ مورد که حوادث ترافیکی ۵۲ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات را دربر گرفته است.

وی با بیان اینکه حوادث جوی سیل، برف وکولاک و.. ۱۴ درصد از ماموریت‌های امداد و نجات که ۸۰۳ مورد بوده است را در برگرفته اضافه کرد:به ۷۳۳۱۲ نفر امدادرسانی شده است که باید به این نکته اشاره کرد ۸۵ درصد از افراد امدادرسانی شده مربوط به حوادث جوی می‌باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور افزود:۲۶۹۹ به مراکز درمانی منتقل و ۳۹۷۶ نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند. همچنین ۸۵۱۸ اسکان اضطراری افراد در راه مانده و آسیب دیده انجام شده و عملیات نجات فنی ۶۷۵ مورد بوده که رهاسازی ۱۴۲۰ مصدوم در سوانح ترافیکی انجام شده است.

برپایی ۸۴۹ دستگاه چادر، توزیع ۹۶۵۰ تخته پتو، ۲۷۵۱ تخته موکت، ۷۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۸۱۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ بطری آب معدنی، ۱۳۱۷۹ قوطی کنسروجات، ۴۸۰۰ قرص نان و سایر اقلام غذایی و زیستی نیز از دیگر فعالیت‌های این سازمان در طرح زمستانه بوده است.

وی در ادامه به اهداف طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت:کاهش زمان حضور در صحنه حوادث و کاهش آسیب‌های جانی ناشی از حوادث ترافیکی در محور‌های برون شهری، افزایش سرعت امدادرسانی در سوانح ترافیکی و غیر ترافیکی، ارتقاء ایمنی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور و ایجاد آرامش برای مسافران، اسکان، تغذیه و پوشش امدادی مسافران گرفتار در محور‌های مواصلاتی برفگیر، افزایش آمادگی و توان عملیاتی جمعیت هلال احمر در حوادثی همچون سیل، توفان، برف و کولاک و فزایش توانمندی مسافرین زمستانی در مواجه با سوانح مختلف از طریق توصیه‌های ایمنی و آموزش‌های چندرسانه‌ای همچون کلیپ‌های آموزشی و هشدار‌های ایمنی از اهداف اصلی جمعیت هلال احمر کشور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امدادرسانی پلیس سلیمی زمستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ‎امدادرسانی به ٨٠٠ نفر در حادثه سیل و آبگرفتگی طی ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به گزارش عملیات امداد ونجات در سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: ١٣ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌جنوبی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، مرکزی، هرمزگان و همدان متأثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت توسط ١۵٣ نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر در قالب ۴٩ تیم در ۵١ عملیات امدادی، به ٨٠٠ نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به اینکه ٣۴ نفر در ۴۸ساعت گذشته از خدمات اسکان اضطراری برخوردار شدند، بیان کرد: با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ١۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند و آب ٣٠ واحد مسکونی تخلیه شد.

محمودی تصریح کرد: ٩ دستگاه چادر، ١۴۴ تخته‌پتو، ١٠۵ تخته‌موکت، ۵٢ بسته‌غذایی، ١٠٠ قوطی انواع کنسرو و ٨٩٩ کیلوگرم نایلون میان متأثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

دیگر خبرها

  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی‌
  • امدادرسانی به خانواده گرفتار در گل و سیلاب در گردنه گوشنگلی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • سیل‎ و کولاک در ١٣ استان/ امدادرسانی به ٨٠٠ حادثه‌دیده
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • فعالیت شبانه‌روزی ۱۷۰۰ نیروی خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی