Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:23:19 GMT

تعطیلات بهمن و رونق گردشگری در بندرگناوه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۱۴۴۰

تعطیلات بهمن و رونق گردشگری در بندرگناوه

گناوه- ایرنا- تعطیلات چند روز اخیر بهمن امسال در کشور باعث شد تا گردشگران و مسافران زیادی وارد بندر گناوه شوند و رونقی مجدد به حوزه گردشگری این منطقه داده شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان گناوه بلحاظ دارابودن جاذبه های متعدد نظیر ساحل و دریا، ارزانی سفر و اقامت، وفور کالاهای خارجی و آب وهوای مناسب ماه های پایانی سال به قطب گردشگری داخلی در کشور در چندسال اخیر تبدیل شده که تعطیلات بهمن ماه نشان داد هموطنان زیادی از اقصی نقاط کشور این منطقه را برای نوروز سال آینده خود انتخاب و سپری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورود انبوه گردشگران و مسافران در تعطیلات چندروز اخیر همانند نوروز سنوات قبل سبب شد تا این شهر با ترافیک وشلوغی کم سابقه ای درسطح بازار، خیابان ها و معابر مرکز شهر وسواحل دریا روبرو شود، طوریکه دسترسی به مرکز شهر و بازار برای اهالی و حتی مسافران مشکل ساز شده است.
اگرچه قیمت کالاهای خارجی دراین بندربدلیل شرایط اقتصادی افزایش یافته واحتمال می رفت که گردشگران کمتری برای خرید به این منطقه سفر کنند اما در چند روز اخیر بازار تجاری آن از شلوغ ترین نقطه شهر بود و هموطنان زیادی اقدام به خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز می کردند.
حضور انبوه گردشگران در روزهای پایانی سال نشان از به صدا درآمد زنگ نوروزی و اعلام آماده باش به ستاد خدمات هماهنگی سفر و سایر ارگان های مربوطه برای آماده سازی و مهیا کردن شرایط در نوروز 98 است تا بتوانند امکانات و خدمات مطلوبی برای گردشگران و مسافران فراهم کنند.
فرماندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گناوه گفت: این شهرستان بدلیل اینکه در طول سال پذیرای جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران اقصی نقاط کشور می شود، ستاد خدمات سفر بطور مستمر و دائم فعال است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به اینکه در تعطیلات چندروز اخیر حجم جمعیت ورودی به این شهرستان به گونه ای بود که مسئولان را غافلگیر کرد اما بدلیل دائم بودن فعالیت ستاد ، تمهیدات لازم بمنظور خدمات دهی و برقراری امنیت در چنین مواقعی از قبل پیش بینی شده بود.
وی اظهارداشت: بازار این بندر در کنار ساحل بیشترین جمعیت گردشگر را خود پذیرا بود و رونق خوبی گرفته و بازاریان نیز از این وضعیت ابراز رضایت کردند.
پاک نژاد افزود: شهر گناوه نه تنها درتعطیلات نوروز بلکه درهمه فصول میزبان جمعیت زیادی از گردشگران و مسافران است که باید مسئولان کشوری و استانی نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.
وی گفت: به منظور خدمات رسانی شایسته به میهمانان نوروزی و مردم این شهرستان، ستاد خدمات سفر به تشکیل چندین کمیته اقدام که هرکدام از کمیته ها طبق شرح وظایفی که در اختیار دارند برنامه ریزی و خدمت رسانی می کنند.
وی اظهارکرد: مسئولان کمیته و زیرمجموعه های ستاد در نوروز 1398 برای خدمت رسانی به میهمانان و مردم این شهرستان با اجرای برنامه های متفاوت تر و بیشتر از سال های قبل تلاش خواهند کرد.
فرماندار گناوه گفت: به منظور خدمات رسانی مطلوب به میهمانان برتعداد کمیته های ستاد افزوده شده که شامل اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی، آمار و برنامه ریزی، تنظیم بازار، امداد و نجات، راهداری و حمل و نقل، اسکان، امنیتی انتظامی، بهداشت و سلامت، خدمات شهری و شهرداری ها، ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات است.
وی بیان کرد: عمده مسایل مرتبط با ایام نوروز مسایل شهری است که شهرداری دراین زمینه وظیفه سنگینی برعهده دارد و در این ارتباط برنامه ریزی مناسبی برای پذیرایی و خدمات دهی هرچه مطلوب تر برای هموطنان کرده که از دستگاه های مرتبط انتظار داریم همکاری و تعامل با این مجموعه داشته باشد.
شهرستان گناوه با جمعیت 103 هزار نفر در شمال استان بوشهر واقع است.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگري تعطيلات گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در نخستین جشنواره ایده های نو در سال تحصیلی جاری، «صغری نعمتی» از معلمان شهرستان گناوه حائز رتبه برتر استانی در این جشنواره شد.

مدیر آموزش و پرورش گناوه ضمن تبریک این موفقیت به جامعه فرهگیان شهرستان، هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت مهارت خواندن و نوشتن در پایه اول ابتدایی عنوان کرد.

مردانی با بیان اینکه شهرستان گناوه رتبه سوم مشارکت در این جشنواره را کسب کرده گفت: در همایشی که به همین منظور در شهرستان کنگان برگزار شد از مسئولان حوزه آموزش نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6093664

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند