Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@12:33:21 GMT

بارگیری کالا در بندر چابهار از سوی اپراتور هندی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۱۸۷۷

بارگیری کالا در بندر چابهار از سوی اپراتور هندی

پس از آن که اوایل دی ماه اعلام شد که ایران استفاده از بندر راهبردی «چابهار» را برای هند مهیا کرده و هند برای صادرات کالا به افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی از این بند استفاده می کند حالا اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، اوایل دی ماه سال جاری یک نشریه هندی اعلام کرده بود که ایران استفاده از بندر راهبردی «چابهار» واقع در دریای عمان را به طور رسمی برای هند مهیا کرده است و هندوستان برنامه ریزی کرده از طریق این بندر کالا به افغانستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نشریه «هندوستان تایمز» این خبر را اعلام کرده بود و انتشار این خبر بعد از تشکیل اولین نشست کمیته اجرایی سازی موافقتنامه چابهار که در آن راهکارهای عملیاتی سازی موافقتنامه چابهار بین ایران، هند و افغانستان اخیرا بعد امضای طرفین رسیده صورت گرفته بود. راهکارهای عملیاتی سازی تفاهم نامه چابهار در ۹ بند به امضای نمایندگان سه کشور رسیده بود و بر اساس تفاهم نامه امضا شده قرار بر این شد تا کارگروه مطالعاتی در خصوص رقابتی کردن هزینه کلی کریدور چابهار، نسبت به کریدورهای رقیب تشکیل شود.

 

طی اولین نشست کمیته اجرایی سازی موافقتنامه چابهار قرارداد اجاره و بهره برداری بخشی از فاز یک بندر شهیدبهشتی چابهار بین اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و شرکت ایندیا پورت گلوبال لیمیتد (IPGL) به امضا رسیده بود. حالا بنا به گفته معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.

 

«محمد حسن زاده» با اعلام این مطلب به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راه‌اندازی فاز دوم بندر  شهید رجایی است. ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری  برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است. فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهوری و وزرا به بهره‌برداری رسید. با بهره برداری از این فاز میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر  به ۶۰ درصد رسید.»

 

یادآور می شود: موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسیده بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر ایام فاطمیه اردبیل انقلاب اسلامی اصفهان فاطمیه 22 بهمن شهادت حضرت زهرا س کرمان موافقتنامه چابهار بندر چابهار هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 111 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 488 حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسول گری ایران در سوریه انجام شد، با تحلیل موجی از نظامیان ارشد کشورهای مختلف درباره تبعات نظامی و امنیتی‌اش همراه شده است. در همین راستا ژنرال جی دی بکشی سرلشکر ارتش هند به تحلیل و ارزیابی این حمله پرداخته که با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • پخت ۱۰ کیلو چلو میگو توسط آشپز مشهور هندی (فیلم)
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل