Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نیوز، گروهی از ستاره شناسان توانسته اند زمان دقیق تر برخورد کهکشان راه شیری و آندرومدا را محاسبه کنند.

آندرومدا نزدیک ترین کهکشان به منظومه شمسی است. پیش از این دانشمندان معتقد بودند این برخورد ۳.۹ میلیارد سال دیگر اتفاق می افتد. اما مولفان تحقیق جدید با استفاده از تلکسوپ Gaia (متعلق به سازمان فضایی اروپا)حرکت ستارگان را رصد و در حقیقت تعیین کردند برخورد بین این دو کهکشان در ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد سال دیگر اتفاق می افتد.

علاوه بر آن مولفان تحقیق پیش بینی می کنند این یک برخورد شدید مستقیم نیست بلکه دو کهکشان از کنار به یکدیگر برخورد می کنند. به عبارت دیگر این برخورد چندان شدید نیست. علاوه بر آن به دلیل آنکه فاصله بین ستارگان در کهکشان ها بسیار زیاد است، احتمال زیادی وجود دارد این برخورد تاثیری بر منظومه شمسی نداشته باشد.

اما کهکشان راه شیری قبل از برخورد با آندرومدا باید برخوردی مشابه با کهکشان ابرهای ماژلانی بزرگ (LMC) را تحمل کند. ابرهای ماژلانی بزرگ کمی بزرگتر از راه شیری است و تخمین زده می شود برخورد بین این کهکشان ۲.۵ میلیارد سال دیگر اتفاق بیافتد.

این تحقیق در نشریه Astrophysical Journal منتشر شده است.

کد خبر 4538144

منبع: مهر

کلیدواژه: تلسکوپ منظومه شمسی کهکشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 

آفتاب‌‌نیوز :

جواد افشارمنش با اعلام این خبر گفت: عصر هشتم اردیبهشت ماه بعد از دریافت تماسی مبنی برخورد صاعقه با خانمی ۲۸ ساله در مردهک آمبولانس جاده‌ای به محل اعزام شد. 

وی افزود: متاسفانه قبل از حضور پرسنل شخص مورد نظر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده بود. 

این حادثه در روستای کوهستانی کوشکمور از توابع بخش جبالبارز جنوبی رخ داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • چشمه‌ای کیهانی که فضا را با موادی معادل ۵۰ میلیون برابر جرم خورشید آلوده می‌کند
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس