Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:07:31 GMT

1000 گروه تحکیم و تثبیت سواد در ادربیل تشکیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۲۱۰۱

1000 گروه تحکیم و تثبیت سواد در ادربیل تشکیل شده است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یک هزار گروه تحکیم و تثبیت سواد در استان اردبیل تشکیل شده است.

گنجی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حوزه سوادآموزی در این ۴۰ سال با یک رشد ۵۲ درصدی سواد در گروه سنی ۶ سال به بالا روبرو بوده است.

وی افزایش ۶۲ درصدی سواد در جمعیت زنان اردبیل نسبت به قبل از انقلاب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: کاهش فاصله سواد زنان و مردان تا ۲۰ درصد اتفاق افتاده و فاصله ۳۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی در این ۴۰ سال به کمتر از ۱۱ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ۸۵ هزار کودک لازم‌التعلیم و بازمانده از تحصیل در این ۴۰ سال تحت پوشش برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

گنجی، فعالیت یک هزار گروه تحکیم و تثبیت سواد را در استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: یک هزار حلقه کتابخوانی و ده‌ها بسته آموزشی و کتاب با پست به درب منزل سوادآموزان ارسال شده تا آنها آموزش خود را به شکل مستمر حفظ کنند.

وی از شناسایی ۶۷ چهره موفق سوادآموزی خبر داد و بیان کرد: این افراد موفق شدند مدارج علمی را تا سطح دکترا و تحصیلات تکمیلی ادامه داده و به عنوان چهره موفق معرفی شوند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اجرای ۱۰ طرح پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه سوادآموزی، چاپ ۱۰ عنوان کتاب توسط مؤلفان این استان به همراه تهیه سند راهبردی سوادآموزی انجام شده و ما در قالب ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی موفق شدیم ۲۲۰ مرکز یادگیری محلی را از سال ۸۴ تاکنون راه‌اندازی کنیم.

گنجی، رویکرد جدید سوادآموزی را آموزش مهارت‌های زندگی اعلام کرد و گفت: ما در ۶ مرکز این آموزش‌ها را در کنار آموزش مقدماتی رایانه برای ۶۰۰ نفر و تهیه و تولید ۵۰ برنامه تلویزیونی، نماهنگ و فیلم مستند را در سال‌های اخیر شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد برگزاری مسابقه کتابخوانی با حضور یک هزار و ۵۰۰ سوادآموز بودیم که در این مسابقه سعی شد با محوریت حمایت از کالای ایرانی مطالب جدید به افراد علاقمند به یادگیری ارائه شود.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: امسال ۱۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی اعم از تحکیم، انتقال و دوره مقدماتی سوادآموزی قرار گرفتند در چهار شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و گرمی طرح شتاب‌بخشی سوادآموزی و توانمندسازی زنان و دختران عشایر در حال انجام است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود