Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، توحید رستمی گفت: در سومین مرحله از اردو‌های جهادی و به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، ۲ گروه ۳۰ نفره به روستا‌های نیازبلاغ و اوچ بلاغ در شهرستان قروه اعزام شدند.

وی افزود:گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی و مامایی در این اردوی جهادی به مردم این ۲ روستا خدمات ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با بیان اینکه این گروه ۳۰ نفره به ۲ گروه شامل شهدای گمنام علوم پزشکی کردستان متشکل از آقایان و گروه زینبیه متشکل از بانوان تقسیم شدند.

وی بیان کرد: طی سه روز حضور دانشجویان در این روستا‌ها ۱۵۰ نفر خدمت ویزیت پزشک عمومی، ۱۰۰ نفر خدمت دندانپزشکی شامل ترمیم و کشیدن دندان و ۴۰ نفر نیز خدمت مامایی دریافت کردند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان گفت: ۱۶۰ میلیون ریال اعتبار نیز به منظور تهیه مواد اولیه و داروی این اردوی جهادی از محل‌های مختلف تامین و در این مدت هزینه شد.

وی حضور دانشجویان در مناطق محروم و خدمات رسانی به مردم، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و تربیت نیرو‌های خودساخته را از اهداف برپایی اردو‌های جهادی اعلام کرد و افزود: در این اردو‌ها دانشجویان با مناطق محروم آشنا می‌شوند و در بین آنان احساس تکلیف در خدمت رسانی شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد: جاده‌های خاکی، راه دسترسی ناهموار و نبود آب آشامیدنی از جمله مشکلاتی ۲ روستای مورد هدف سومین مرحله از اردو‌های جهادی دانشجویان بود، که آنان در کنار ارایه خدمات پزشکی، مشکلات را ارزیابی کرده و از مسئولان برای حل آن‌ها مطالبه گری می‌کنند.

وی با اشاره به ۲ مرحله قبلی اردو‌های جهادی گفت: مرحله اول این اردو‌ها ۱۰ روزه و در منطقه چهاردولی قروه بود که در آن خدمات عمرانی، آموزشی و فرهنگی ارائه شد و مرحله دوم نیز در یکی از روستا‌های دهگلان به سمت سنقر برگزار شد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود