Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی روحیه خود باوری مقابل نظام سلطه است ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، آئین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در شهر فری تاون «پایتخت سیرالئون» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که خانم "میمونتا پرات"، وزیر فرهنگ و گردشگری سیرالئون و جمع زیادی از مشتاقان جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخنرانی پرداخت.

عاملی در این مراسم طی سخنانی گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه ملت‌های دنیا؛ بازگشت به کلمه لا اله الا الله _ یعنی ظرفیت نه گفتن به همه سلطه‌گران و بازگشت به اسلام- و همچنین ایجاد روحیه خود باوری در برابر نظام سلطه و استکبار به رهبری آمریکا است.

وی افزود: ما در این 40 سال که همواره نظام سلطه از طریق تحمیل جنگ 8 ساله، بمباران مردم غیر نظامی در شهرها، استفاده فراگیر از سلاح‌های شیمایی، تحریم و تهدید و ایجاد جنگ روانی از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی ما را تحت فشار و تهدید گذاشته بود؛ طبق اذعان آمریکن کرسنت در گزارش سال 2017 خود، توانستیم کشورمان را تبدیل به قدرت هشتم جهان کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ایران در بسیاری از حوزه‌های علمی جزء رکورد شکن‌ها و در میان ده کشور برتر جهان جای گرفته است.

از روزهایی که حق فعالیت علمی نداشتیم تا امروز که موشک می‌سازیمعاملی: آماده تبادل تجربیات آموزشی به سیرالئون هستیم

 

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: ملت ایران عزیز امروز علیرغم همه فشارها 95 درصد داروی مورد نیاز خود را در کشور خود تولید می کند و در بخش مواد غذایی نیز بیش از 95 درصد مواد غذایی در داخل تولید می‌شود.

وی افزود: در حوزه نیرو و انرژی اعم از برق، گاز، نفت، پتروشیمی و بنزین نه تنها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم بلکه صادرکننده بزرگی هم هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما به برخورداری از رهبری حکیم انقلاب اسلامی آیه الله خامنه‌ای «مدظله العالی» افتخار می‌کنیم و ایشان بودند که در طول این سال‌ها همواره از ارزش‌های بزرگ اسلامی حفاظت کردند و اجازه انحراف از مسیر اصلی انقلاب را در مواجهه با تهدیدها ندادند.

وی گفت: اگر همه توان استکبار جمع شود و از طریق تحریم و ارعاب بر جمهوری اسلامی ایران فشار وارد کنند، باز هم ایران قدرت پایدار جهان است.

عاملی تاکید کرد: ان‌شاالله روزی خواهد آمد که کشورمان معیار و تراز جامعه برتر جهان و تمدن نوین اسلامی ایران خواهد بود.

وی افزود: بر اساس تعالیم و آموزه‌های اسلامی برابری انسان‌ها، توجه به حقوق بشر و احترام متقابل انسان‎‌ها به حقوق یکدیگر تنها راه دستیابی به صلح و پیشرفت در جهان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روابط خوب میان دو ملت ایران و سیرالئون ادامه داد: از مشارکت ملت سیرالئون در گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری این جشن سپاسگزارم.                                 

 ** ایران نمونه یک کشور بزرگ در حال پیشرفت است

همچنین در این آئین خانم پرات، وزیر فرهنگ و گردشگری سیرالئون، نیز ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به آمار و مقایسه پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این کشور نمونه یک کشور بزرگ در حال پیشرفت است.

وی افزود: خوشبختانه روابط حسنه و دوستانه‌ای بین دو کشور وجود دارد.

انتهای پیام/

R1011173/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات جهاد سازندگی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در پیام سردار حسین زارع کمالی به مناسبت هفته بسیج سازندگی آمده است: به یقین، بسیج سازندگی یکی از دستاورد‌ها و افتخارات عظیم انقلاب اسلامی ایران است که با دستور مستقیم امام حکیم این انقلاب، خمینی کبیر، پا به عرصه خدمتگزاری نهاد.

نهادی برخاسته از دل انقلاب، فرهنگ اصیل ایرانی و نیروی انسانی متعهد و متخصص.

این جریان پویا و ارزشمند، در طول سالیان متمادی توانسته با تکیه بر جریان عظیم بسیج مردمی، خدماتی ماندگار را ثبت نماید و حتی در بسیاری از موارد، در مقایسه با فعالیت‌های سازمان‌ها و نهاد‌های متولی نیز دستاورد‌های ویژه‌ای را ارائه نموده است؛ این امر نشان از اخلاص و مدیریت مردمانی دارد که در هر برهه از زمان، جسم و جان خویش را در مسیر فتح قله‌های افتخار ایران اسلامی عزیز تقدیم میدارند.

بر خود لازم می‌دانم که هفته بسیج سازندگی را به تمام نیرو‌های مخلص، مستعد و پرتلاش بسیج مردمی، بخصوص جهادگران دریادل استان دارالعلم و دارالعباده یزد تبریک و تهنیت گفته و از خداوند متعال برای شما بزرگواران، خدمتگزاری در سپاه امام عصر (عج) را مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • کتاب اصلی‌ترین عامل تمدن‌سازی است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگه‌داری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است/ آمار تکان دهنده از ازدواج و طلاق
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • اسلامی: با صدور دانش هسته‌ای حصارها را می‌شکنیم
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی