Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای هماهنگی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و احزاب سیاسی افغانستان پس از بررسی طرح اشرف غنی برای اصلاح قوانین انتخاباتی اعلام کرد که طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان ناقص است.

در بیانیه این شورا آمده است که طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نمی‌تواند شفافیت انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور را تضمین کرده و از تقلب در انتخابات جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان باید طرح پیشنهادی آنها را مبنای اصلاحات در زمینه انتخابات قرار دهد.

احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این طرح پیشنهادی را برای آوردن اصلاحات در قوانین انتخاباتی این کشور به ارگ ریاست جمهوری افغانستان سپرده بودند.

در طرح پیشنهادی ارگ ریاست جمهوری افغانستان کمیته گزنیش اعضای کمیسیون انتخابات حذف شده و بجای آن رئیس جمهور گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را به عهده دارد.

بر اساس قوانین انتخاباتی اعضای کمیسیون انتخابات این کشور باید روسای کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کنند اما در طرح جدید تعیین روسای کمیسیون‌های انتخاباتی نیز از صلاحیت‌های رئیس جمهور دانسته شده است.

شورای احزاب سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این موضوع تاکید کردند که اعطای صلاحیت‌های بیشتر به رئیس جمهور شفافیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان احزاب سیاسی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات