Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامران خرم گفت: برداشت غیراصولی و بی رویه از سفره‌های زیرزمینی باعث خالی شدن فضا بین رسوبات زمین، مسدود شدن این فضا و در نهایت ایجاد فروچاله می‌شود.

وی با بین اینکه فروچاله ایجاد شده در زمین قابل احیا و جبران نیست، افزود: این نشست باعث می‌شود فضای مفید بین رسوبات مسدود شده و امکان انتقال آب به این فضا وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اضافه کرد: برداشت غیراصولی از سفره‌های آبی زیرزمینی منجر به تغییرات فیزیکی در آبخوان‌ها می‌شود و این تغییر قابل ترمیم نیست به همین دلیل نیاز است کشاورزان در استفاده صحیح و اصولی از این منابع آبی ارزشمند اهتمام لازم را داشته باشند.

خرم مقدار افت منابع آب زیرزمینی دشت دهگلان را ۳۵ متر اعلام کرد و یادآور شد: به طور میانگین آب‌های زیرزمینی در دشت قروه ۲۲ و در دشت چاردولی نیز ۱۸ متر افت پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه افت آب زیرزمینی در دشت دهگلان به کاهش ۵۱۸ میلیون مترمکعبی مخزن این دشت منجر شده است، گفت: مخزن دشت‌های قروه و چاردولی نیز به ترتیب ۶۰ و ۸۶ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال تراکتور که در دیدار برگشت لیگ برتر شکست سنگین 4 بر یک را در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل ذوب‌آهن متحمل شد، به دلیل تخلف هوادارانش در این بازی باید جریمه سنگینی را پرداخت کند.

فدراسیون فوتبال در این باره نوشته است: «دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن اصفهان در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد که کمیته انضباطی رای خود را به این شرح صادر کرد: باشگاه تراکتور به دلیل فحاشی و پرتاب اشیا توسط تماشاگران منتسب در چندین نوبت و نقض اصول کلی رفتار و مستند به مواد 51 و 86 با جریمه 200 میلیون تومانی مواجه شده که این رای قابل تجدید نظر در کمیته استیناف است.»

باشگاه تراکتور در این فصل و به ویژه دور برگشت چندین مقطع اقدام به رایگان کردن مسابقات خانگی خود کرد که فدراسیون فوتبال در این باره هم به سرخ پوشان تبریزی هشدار داده است.

در پایان رای انضباطی برای باشگاه تراکتور عنوان شده: «به باشگاه اخطار می‌گردد چنانچه بلیت فروشی مطابق مقررات انجام نشود، با تنبیهات شدیدتری مواجه خواهند شد.»

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر