Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا - ایرنا - «دوغو پرینچک» رهبر «حزب وطن» ترکیه، ایران را یکی از مهمترین قلعه های مقاومت در برابر امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم در غرب آسیا عنوان کرد.

وی در گفت و گو با ایرنا در آنکارا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اعلام اینکه ایران در دوران شاه به عنوان ژاندارم غرب در منطقه عمل می کرد، گفت: ایران در حال حاضر یکی از مهمترین قلعه های مقاومت در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرینچک در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه انقلاب اسلامی ایران چه تغییراتی در کشور و منطقه بوجود آورد، با اشاره به وقایع اواخر سال 2017 میلادی و تلاش برای تشکیل دولت کرد و در اصل تلاش برای تشکیل «اسراییل دوم» در منطقه، موضع قدرتمند ایران یکی از عوامل اصلی در ناکام ماندن این توطئه بود، افزود: در آن زمان در سفر به ایران در گفت و گو با آقای «ولایتی» این نکته که اجازه تشکیل اسراییل دوم را نخواهیم داد را به همه جهان اعلام کردیم.
به گفته پرینچک، با وحدت کشورهای غرب آسیا و ورود نیروهای ارتش عراق به کرکوک طرح آمریکا- اسراییل ناکام ماند، زیرا وحدت کشورهای غرب آسیا موجب شکست آنها می شود.
پرینچک در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل افزایش دشمنی کشورهای امپریالیست با ایران نیز تاکید کرد: ایران به رغم تمامی تهدیدها، فشارها و تحریمها در مقابل اسراییل و آمریکا سرخم نمی کند و به عنوان یک نمونه برای کل کشورهای جهان مطرح می باشد و این یکی از مهمترین دلایل دشمنی ها با ایران است.
رهبر حزب وطن ترکیه در ارزیابی موفقیتهای شایان توجه اقتصادی و علمی ایران پس از انقلاب اسلامی گفت: ایران با اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریمها و محاصره اقتصادی آمریکا ایستاده است. تحریمهای اقتصادی آمریکا در اصل به تاسیس اقتصاد ملی ایران کمک کرد. ایران با تکیه بر منابع داخلی خود جهش های علمی و تحقیقاتی بسیار مهمی را محقق کرده و با یک روحیه انقلابی یک وضعیت نامناسب را به یک موقعیت خوب تبدیل کرده است.
پرینچک در زمینه بهبود روابط ایران و ترکیه پس از انقلاب اسلامی ایران افزود: در مقابل استقلال ایران از آمریکا در ترکیه دو دیدگاه وجود داشت. گروههایی که تحت کنترل آمریکا بودند، یک جبهه ضد ایران را در ترکیه تشکیل دادند و گروه مقابل اینها گروههای ملی که حزب وطن در راس آنها قرار دارد، از ایران حمایت کردند. ترکیه در سایه ایران، جبهه شرق را تقویت کرد و یک جبهه مقاومت در مقابل آمریکا و اسراییل برای تجزیه کشورهای غرب آسیا، ایجاد شد. تلاش جبهه آمریکا و اسراییل در غرب آسیا برای ایجاد درگیری شیعی و سنی نیز ناکام ماند.
پرینچک اضافه کرد: برای موفقیت بیشتر ایران، وحدت اقشار مختلف این کشور ضروری است. در مقابل تمامی توطئه های آمریکا و اسراییل برای تفرقه مذهبی و ملی در ایران، دولت باید با عزم راسخ اقدامات خود را انجام دهد، چرا که این مساله به نفع کل منطقه غرب آسیا است. تقویت روابط دولت و ملت ایران تلاشهای آمریکا برای ایجاد انقلاب مخملین در ایران را نقش برآب خواهد کرد.
رهبر حزب وطن ترکیه در زمینه بهانه های مختلف آمریکا برای خروج از سوریه نیز گفت: حضور ترکیه، ایران و روسیه در شمال سوریه علیه نیروهای تروریست تجزیه طلب یک حضور محق است که در راستای خدمت به تمامیت ارضی سوریه است. نیروهای مستشاری ایران در سوریه برای مقابله با طرح آمریکا و اسراییل برای تجزیه و کنترل این کشور است . وضعیت آمریکا در سوریه متفاوت از وضعیت ایران است. نیروهای نظامی و پایگاههای آمریکا در این کشور کل کشورهای منطقه را تهدید می کند، زیرا واشنگتن سازمانهای تروریستی را حمایت می کند و مطامع امپریالیستی در سر دارد . بهانه های مختلف آمریکا برای ادامه حضورش در سوریه دیگر ارزشی ندارد، زیرا کاخ سفید هر بهانه ای برای تداوم حضور خود در سوریه پیش بکشد واقعیت این است که آن کشور شکست خورده و مجبور به ترک منطقه است.
خاورم**2012**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي غرب آسيا چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

آفتاب‌‌نیوز :

پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشور‌های ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم