Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@06:02:00 GMT

17 واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۳۹۵۱

17 واحد تولیدی تجهیزات پزشکی در قم فعال است

قم- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 17 کارخانه تولید تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تاسیس شده و فعال است.

ابوالفضل نیک آزما روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حال حاضر 27 محصول از ملزومات مصرفی پزشکی در این استان تولید می شود و بیش از 30 درصد ملزومات مصرفی پزشکی تولید داخل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که قبل از انقلاب هیچ کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی در قم وجود نداشت، بیان کرد: امروز 250 کارخانه تولید مواد غذایی و آشامیدنی، 95 کارخانه آرایشی و بهداشتی، 75 کارخانه ظروف و بسته بندی، 182 کارگاه غذایی و آشامیدنی و 18 کارگاه ظروف و بسته بندی در این استان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه هزار و 450 پروانه ساخت فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در قم صادر شده است.
نیک آزما بیان کرد: قبل از انقلاب 25 داروخانه روزانه و یک داروخانه شبانه روزی در قم فعال بود که امروز تعداد این داروخانه ها به ترتیب به 157 باب و 22 باب افزایش یافته است.
به گفته وی، تعداد داروخانه های بیمارستانی با افزایش سه برابری به 12 باب و تعداد دکتر داروساز نیز با افزایش حدود هفت برابری به 204 تَن رسیده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر پنج داروخانه درمانگاهی، 27 شرکت پخش داروی دارای انبار، 6 شرکت تولیدی داروی گیاهی، مکمل، سنتی و ملزومات دارویی و یک شرکت تولیدی داروی شیمیایی در قم فعالیت می کند.
به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، راه اندازی بیش از 100 آزمایش شیمیایی و میکروبی برای کنترل کیفیت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، انجام سالانه حدود 10 هزار آزمایش بر روی نمونه های غذایی، آرایشی و بهداشتی، نظارت بر تجهیز و راه اندازی بیش از 400 آزمایشگاه مربوط به کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و آموزش بیش از 450 تَن از مسئولان فنی کارخانه های تولیدکننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از دیگر اقدام های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم می باشد.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي چهل سالگي انقلاب دانشگاه علوم پزشكي قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور با حمایت‌ها و پیگیری‌های قضائی پس از ۶ سال خبر داد و گفت: این واحد تولیدی با موضوع فعالیت تولید کربنات کلسیم از سنگ‌های آهکی برای مصرف دام و طیور به‌عنوان مکمل غذایی در شهرستان ساوه از سال ۱۳۹۶ به‌طور کامل تعطیل و در معرض فروپاشی و ورشکستگی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس نوسانات نرخ ارز، عدم رقابت با تولیدکنندگان بزرگ، دریافت تسهیلات بانکی و معوق شدن اقساط بانکی و عدم پرداخت به موقع مطالبات سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی ورشکسته شناخته شد که با ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران همزمان با پیشبرد امر تصفیه، جلسات متعددی با بستانکاران عمده اعم از بانک، سازمان امور مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد و رفع موانع موجود در مسیر فعالیت این واحد تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته در نهایت صد در صد مطالبات بستانکاران به صورت نقدی پرداخت و این شرکت از ورشکستگی خارج شد، اذعان کرد: این واحد تولیدی در حال حاضر با اشتغال ۳۱ نفر نیروی کار به‌صورت مستقیم به چرخه تولید بازگشت و به طور کامل تحویل مالکین و سهامداران شد.

القاصی در پایان با اشاره به ایجاد بستر جدید توسعه در واحد تولیدی مذکور و افزایش تولید تا هزار تن در روز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مطالبات اعم از حقوق و مزایای کارگری، هزینه‌های جاری از جمله حق بیمه، مالیات، برق و گاز پرداخت شد و با خروج از ورشکستگی، این واحد تولیدی تحویل مالکین و سهامداران شد.

کد خبر 6096775

دیگر خبرها

  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد