Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@10:28:13 GMT

رویکرد اقتصاد مقاومتی باید تهاجمی باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۴۰۱۶

رویکرد اقتصاد مقاومتی باید تهاجمی باشد

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی باید تهاجمی باشد زیرا در جنگ کامل اقتصادی قرار داریم و عدم اتکا به واردات باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی روز یکشنبه در همایش چهل سالگی پیروزی انقلاب که در سالن همایش های جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی جهادگونه است و در تقابل با برنامه دشمن تک و پاتک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در اقتصاد مقاومتی ساعت معنا نداشته و سبک زندگی تغییر می کند یعنی اشرافیت، اسراف و تنوع طلبی دیگر هیچ معنایی ندارد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: تنها زمانی که در اقتصاد قدرت داشته باشیم به حرفمان گوش داده می شود لذا نباید خود را ببازیم و با اقتدار و آگاهی با دشمن برخورد کنیم.
وی توضیح داد: همین ورود قدرتمندانه ما موجب شد کمر داعش را در آنسوی مرزها بشکنیم و به جرات می توان گفت تنها ایران است که می تواند از موضع قدرت با مستکبران عالم روبرو شود.
وی با بیان اینکه هر روز حلقه های تحریم برای به ستوه آوردن مردم تنگ تر می شود افزود: تحریم در واقع یک جنگ اقتصادی است، جنگ نظامی نیاز به نقشه و نیرو و آموزش و سنگر سازی و اسلحه و قرارگاه دارد که در جنگ اقتصادی نیز همه اینها لازم است لذا باید ببینیم که آیا آرایش جنگ اقتصادی را گرفته ایم و طرح و برنامه ای برای مقابله با آن را داریم.
رئیس شورای عالی زکات کشور در خصوص راهکارهای مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن اظهار داشت: خودباوری و خوداتکایی، انگیزه سازی، شناسایی حوزه های فشار در عرصه اقتصاد، توجه ویژه به اصل بهره وری و استفاده بهینه از منابع، مردمی کردن اقتصاد، کمک بانک ها برای ورود مردم به عرصه تولید، گسترش بخش خصوصی، صرفه جویی در مواد اساسی، اصلاح الگوی مصرف، سوق دادن سرمایه به سمت تولید، تکیه بر تولیدات داخلی، تولید و تقویت کالاهای استراتژیک، کمک جدی بخش فرهنگ به اقتصاد، مدیریت جهادی، توجه به روش های نوین کشاورزی و همچنین تغییر الگوی کشت از مهمترین مصادیق مبارزه با دشمن در عرصه تحریم های اقتصادی است.
حجت الاسلام تقوی در خصوص وظایف حاکمیت در حوزه اقتصاد کشور نیز گفت: روان کردن ضوابط و قوانین، اصلاح نظام مالیاتی قیمت ها و گمرگ، مشخص کردن اولویت ها، حمایت از سرمایه گذار، کمک به افزایش مهارت ها، تربیت نیروی مورد نیاز، جلوگیری از درامد های غیر مشروع ، مراقبت از اصل عدالت اجتماعی و همچنین تنظیم نیازهای جامعه از مهمترین وظایف حاکمیتی به حساب می آیند.
رئیس شورای عالی زکات کشور با انتقاد از عدم مطابقت جمعیتی بین نیروهای تحصیلکرده و نیروی کار مورد نیاز در کشور اظهار داشت: دانشگاه ها بدون توجه به نیاز کشور نیرو تربیت کرده اند که این بی برنامگی در آموزش عالی و عدم تطبیق با نیاز موجب بروز مشکلاتی در زمینه اشتغال شده است.
وی تصریح کرد: از کار نباید تنها انتظار پشت میز نشستن را داشت لذا این نیرو ها علی رغم اینکه از دولت امکاناتی دریافت می کنند اما باید به دنبال کار و تلاش و تولید رفته و در نظر داشته باشند که علم خود را بجای نظام اداری باید در خدمت تولید استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی لرستان را سرشار از ظرفیت های بی نظیر اقتصادی دانست و گفت: لرستان می تواند در زمینه دامداری، آبزیان ، چوب، گیاهان دارویی و محصولات دیم در کشور پیشرو باشد.
7264/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتي ظرفيت هاي لرستان آيت الله تقوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضاییه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضاییه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تامین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارزو مشکلات تامین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری وجلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعا در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقبا جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند