Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: نیروهای تحت حمایت آمریکا از شب گذشته (شنبه) حمله علیه آخرین مواضع داعش در 'الباغوز فوقانی' واقع در شرق سوریه و در نزدیکی با مرز عراق را آغاز کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، 'بن ودمن' خبرنگار این شبکه تلویزیونی افزود: حملات نیروهای دمکراتیک کرد سوریه با حمایت هوایی ائتلاف آمریکا علیه آخرین مواضع داعش در الباغوز فوقانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرنگار سی ان ان ادامه داد: در فاصله دو کیلومتری از این منطقه قرار داریم و شاهد بمباران هوایی ائتلاف و آتش سنگین توپخانه علیه مواضع داعش در الباغوز فوقانی هستیم.
به گفته ودمن، گفته شده حدودی یکهزار و 500 غیر نظامی و 500 داعشی در این منطقه حضور دارند و تاکنون داعش از خود مقاومتی نشان نداده و گفته می شود که صبح گاه آنها دست به مقاومت می زنند.
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان درحالی صحنه هایی از بمباران شبانه در این منطقه از سوریه را به تصویر کشید که شبکه خبری المیادین بامداد امروز (یکشنبه) گزارش داد: ائتلاف به اصطلاح بین المللی به سرکردگی آمریکا و شبه نظامیان کرد هم پیمان این ائتلاف، با گروه تروریستی داعش درباره خروج عناصر تروریستی از شرق سوریه به توافق رسیدند.
المیادین افزود: این توافق شامل خروج داعش از آخرین منطقه تحت کنترل خود در شرق رودخانه فرات و احتمال انتقال عناصر این گروهک به سوی بیابان های استان الانبار عراق یا منطقه التنف در سوریه است.
المیادین به نقل از مخالفان دولت سوریه گزارش داد که ائتلاف آمریکایی و گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با داعش بر سر خروج عناصر این گروه، از مناطق شرقی رود فرات به توافق دست یافتند.
بر اساس این گزارش، هرچند مقصد داعش هنوز مشخص نیست، اما به احتمال زیاد عناصر این گروهک به صحرای الانبار در عراق و یا منطقه التنف در سوریه منتقل شوند.
این در حالیست که نیروهای دمکراتیک سوریه به تازگی از نبرد نهایی برای نابودی داعش خبر داده بودند.
سوریه در هفت سال گذشته شاهد جنگ داخلی و حضور گروه های تروریستی حمایت شده از سوی کشورهای غربی - عربی است که تاکنون صدها هزار کشته و میلیون ها نفر آواره در داخل و خارج این کشور به جا گذاشته است.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه داعش نيروهاي تحت حمايت آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید

گروه تروریستی داعش که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد از حامیانش خواسته تا به‌جای فلسطین، برای «جهاد» به افغانستان سفر کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش با انتشار مطلبی تازه، از هواداران خود خواسته است تا به جای فلسطین برای «جهاد» و «هجرت» به این شاخه در «ولایت خوراسان» که عمدتا جغرافیای افغانستان کنونی را در بر می‌گیرد، بپیوندند.

این گروه تروریستی در ایام عید فطر نیز در پیامی از طرفداران و حامیان خود خواسته بود تا برای «هجرت و قتال» به «خوراسان» بیایند.

این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خوراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش «رویترز» نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستان«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیست

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت کنونی افغانستان سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن