Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@21:24:59 GMT

طرز تهیه ژله موزائیکی یا خرده شیشه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۴۴۰۴

  مواد لازم برای ۸ نفر:
آب جوش ۳ لیوان
آب سرد ۳ لیوان
ژله آلوورا ۲ بسته
پودر ژله (به طعم و رنگ دلخواه) ۳ بسته
بستنی وانیلی (آب شده) دو لیوان   طرز تهیه ژله خرده شیبشه یا موزائیکی
جهت تهیه ژله خرده شیشه ابتدا پودر ژله‌ها را یکی یکی با یک لیوان آب جوش داخل شیرجوش با حرارت کم حل میکنیم. گرما باعث میشود ذرات پودر کاملا در آب حل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس در ظرف‌های جداگانه با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و داخل یخچال میگذاریم تا سفت شوند. بهتر است جای یک لیوان آب سرد ۲/۳ لیوان آب سرد بریزید، چون زودتر میبندد و سفت‌تر میشود. وقتی ژله‌ها آماده شد آن‌ها را با چاقو به شکل مکعب‌های نامنظم برش میدهیم و داخل ظرف ژله مان میریزیم. بهتر است ظرف را کمی نم دار کنیم و از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذاریم، چون موقع درآوردن یخ‌ها آب شده و مانع چسبیدن ژله به ظرف میشود.     ژله‌های آلوورایمان را در آب جوش حل کرده و این بار به جای آب سرد از دو لیوان بستنی استفاده میکنیم. بستنی را باید نیم ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرد تا شل شود. نکته مهم این است که بستنس نه باید بیش از حد شل باشد و نه سفت. همینکه کمی روان باشد و بتوانید با چنگال آن را هم بزنید کافیست؛ و فراموش نکنید که منظور از دولیوان بستنی، بستنی شل شده است. کمی از ژله بستنی را داخل ظرف میریزیم و ظرف را داخل یخچال قرار میدهیم تا ژله‌های کف فیکس شوند بعد از آن دوباره ظرف را خارج کرده و کمی دیگر ژله میریزیم (بهتر است این کار را در ۳ تا ۴ مرتبه انجام دهید تا ژله‌ها کاملا فیکس شوند.) بعد از بسته شدن ژله را از قالب خارج کرده و برای سرو آماده میکنیم.
نکات تکمیلی
۱) بهتر است به جای استفاده از ژله آلوئه ورا و بستنی از شیر عسل و پودر ژلاتین استفاده کنیم تا ژله خوشمزه تری داشته باشیم البته اضافه کردن مقداری گلاب در خوشمزه‌تر شدن بسیار موثر است. (توجه داشته باشید میزان عسل باید به گونه‌ای باشد که هنگام نوشیدن خیلی شیرین و خیلی کم شیرین نباشد یعنی میزان شیرینی دقیقا مثل شیرعسل معمولی) ۲) حتما و حتما قالب را چرب کرده و ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا هنگام جدا کردن ژله مشکلی نداشته باشید.
۳) در صورت تمایل ژله‌ها را بعد از بسته شدن قالب بزنید تا ژله زیباتری داشته باشید.
۴) تهیه این ژله با ژله پایه آلوئه ورا (بدون شیر و به صورت بی رنگ) نیز بسیار شکیل خواهد بود البته در این صورت بهتر است ژله‌ها حتما قالب زده شوند.   منبع: مجله تصویر زندگی

منبع: فرارو

کلیدواژه: ژله طرز تهیه موزائیکی خرده شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان،منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حادثه نشست خیابان به طول ۸ متر و عرض ۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی در خیابان علامه مجلسی رخ داد که باعث آبگرفتگی خیابان، پیاده رو و تعدادی مغازه شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: عوامل پلیس راهور نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی اقدام و تیم های شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اصفهان و سازمان اتش نشانی به محل اعزام و در جهت ایمن سازی محل و تخلیه آب اقدام کردند. 

به گفته شیشه فروش پس از تخلیه و قطع جریان آب، عملیات حفاری برای ترمیم و اصلاح خط لوله شروع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟