Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره پیشرفت های ‏حاصل شده در سازمان بیمه سلامت، افزود: رویکرد دولت و ‏بیمه‌ها حتی درباره داروهای بدون نسخه، ذخیره منابع نبوده، بلکه به دنبال تغییر رفتار مردم در مصرف دارو هستیم. برخی افراد در ‏برابر اصلاح رفتار موضع گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزن هزینه‌های دارویی در سبد هزینه‌های سازمان بیمه سلامت در سرپایی و بستری حدود ۲۵ درصد است.‏

موهبتی درباره خدمات تحت پوشش بیمه سلامت بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۹۰۰ خدمت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است که ۵ هزار و ۶۰۰ مورد در کتاب ارزش‌های نسبی ‏وجود دارد و ۷۵۰ مورد ستاره‌دار هستند و به فراخور موقعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند و نیازمند تامین منابع مالی و وجود ‏راهنماهای بالینی هستند.‏

وی افزود: همچنین ۴۷ هزار مورد از لوازم مصرفی پزشکی نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند. همچنین ‌‏۱۰۰ قلم دارو نزدیک به ۷۰ درصد هزینه‌های داروی سرپایی را به خود تخصیص می‌دهند.

موهبتی درباره پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت اظهار کرد: هزینه سلامت از جیب مردم در سال ۹۲ رقمی بین ۵۹ تا ۶۵ درصد بود و براساس قانون برنامه پنجم توسعه تکلیف شد که این ‏میزان باید به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند و در حال حاضر، این هزینه به حدود ۳۷ درصد رسیده است.‏ وقتی سبد هزینه‌ای کشور در حوزه سلامت بالا می‌رود، یا باید مردم یا بیمه یا دولت این هزینه را پرداخت کند. اگر یکی از این سه ‏طرف کمتر پرداختی داشته باشند، باید اضلاع دیگر بیشتر پرداخت کنند.‏

وی ادامه داد: حوزه سلامت را نباید با خط کش‌های سیاسی اندازه گیری کرد.‏ در شرایط سخت اقتصادی حتما باید به حوزه سلامت توجه ویژه داشت. دولت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس همواره به حوزه ‏سلامت کمک کردند و امیدواریم این کمک‌ها تداوم داشته باشد.‏

موهبتی درباره افزایش افراد تحت پوشش بیمه سلامت نیز، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، فقط کارکنان دولت مشمول بیمه خدمات درمانی بودند و سایر گروه‌ها مثل روستاییان و ساکنان ‏شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از این بیمه برخوردار نبودند. سازمان بیمه خدمات درمانی که امروزه به سازمان بیمه سلامت تغییر نام ‏داده است، در سال ۱۳۷۴ و با هدف پوشش بیمه‌ای افرادی ایجاد شد که هیچ بیمه‌ای نداشتند. در ابتدای تاسیس این سازمان حدود ۸۰ ‏هزار نفر از روستاییان تحت پوشش خدمات سازمان بیمه خدمات درمانی بودند و امروزه این جمعیت نزدیک به ۲۱ میلیون نفر رسیده ‏است. همچنین نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سایر اقشار و بهزیستی نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، ادامه داد: در دولت تدبیر ‏و امید، صندوق بیمه همگانی سلامت نیز، راه اندازی شد و نزدیک به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان سلامت ‏قرار گرفتند. در حال حاضر، هیچ مانعی برای بیمه شدن افراد در کشور وجود ندارد و اگر کسی پوشش بیمه‌ای ندارد، به این دلیل است ‏که خودش مراجعه نکرده و بیمه نشده است. از لحاظ قانونی در حال حاضر، افراد حتی در بیمارستان نیز بیمه می‌شوند.‏

موهبتی درباره حفاظت مالی از مردم در حوزه سلامت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در بخش بستری مردم حدود ۳۷ درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند ‏این در حالی است که در حال حاضر، اگر بیماران از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، ۵ درصد و غیر از نظام ارجاع ۱۰ درصد هزینه را پرداخت ‏می‌کنند. برای بخش سرپایی نیز، بیمه براساس تعرفه دولتی، ۷۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کند.‏ بیمه‌ها در بخش خصوصی، تعرفه دولتی را پوشش می‌دهند و اگر افراد می‌خواهند به بخش خصوصی مراجعه کنند باید بیمه تکمیلی ‏داشته باشند.‏

کد خبر 4538456

منبع: مهر

کلیدواژه: دارو سازمان بیمه سلامت طاهر موهبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، گفت: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ درج شده در برگه انتشار یافته جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا؛ چندی پیش و در فضای مجازی اخباری مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله با عنوان صورت هزینه درمان بیمه دی و بیمارستان رضوی که حاوی اطلاعات بیماران بود انتشار یافت و حواشی‌ای را ایجاد کرده بود. در متنی که به همراه تصویر اطلاعات بیمار منتشر شده بود، آمده بود: «برای پرینت‌های حسابداری کاغذ یک‌رو سفید خریدم، ۹۰۰هزار تومان، ۳۵ کیلو کاغذ باطله. شوکه شدم وقتی دیدم همه کاغذها اطلاعات بیماران یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های مشهده!!! حریم خصوصی مریض چه‌قدر بی‌ارزشه؟ از اطلاعات دقیق بیماری تا شماره ملی و آدرس کاربر، پزشک.»

در همین راستا و باتوجه به حساسیت موضوع، ایسنا با مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت‌وگویی انجام داد.

دکتر محسن محور، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، اظهار کرد: بخشی از پرونده بیمارانی که بستری می‌شوند، در بیمارستان مانده و بخشی دیگر به بیمه‌ها ارجاع می‌شود. آنچه در بیمارستان می‌ماند، باید حداقل ۱۰ سال در محل بیمارستان بایگانی شود و پس از این مدت امحای این اسناد تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اسناد مثل IVF و اسناد نگهداری جنین سال‌ها در بیمارستان بماند، یادآور شد: ما حق امحای این پرونده‌ها را نیز نداریم.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه آن برگه به هیچ وجه از بیمارستان رضوی خارج نشده است، گفت: بیمارستان رضوی یکی از بیمارستان‌های پرهزینه کشور است؛ هزینه این بیمارستان فقط در اسفندماه ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. بیمارستان رضوی در حال ساخت یک مرکز ناباروری بوده و برای این مرکز چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ما در دهه کرامت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد؛ بنابراین بیمارستان رضوی با این هزینه‌کرد بالا آنقدر مشکل ندارد که بخواهد کاغذ را به صورت کیلویی بفروشد.

محور ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، خاطر نشان کرد: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ این برگه جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیمه دی نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، تصریح کرد: در این راستا نیز به جهت روشن شدن کامل وضعیت جلسه‌ای با بیمه دی خواهیم داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن