Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@03:42:42 GMT

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری درکرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۵۱۵۷

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: اعضای یک باند که با کپی ۳ هزارکارت‌ بانکی شهروندان کرمانشاهی بیش از ۱۰ میلیارد تومان از حساب آن‌ها به صورت غیرمجاز برداشت کرده بودند، دستگیر شدند. ناطقان: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردارمنوچهر امان‌الهی در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: پس از مراجعه بیش از ۲۰۰ شهروند به پلیس فتا از روز پنجشنبه گذشته (۱۸ بهمن‌ماه) و اعلام شکایت مبنی بر اینکه از حساب‌های آنان به صورت غیرمجاز برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در تحقیقات به‌عمل آمده مشخص شد اعضای یک باند سه نفره با راه‌اندازی یک مغازه میوه‌فروشی و چند مغازه دیگر، با استفاده از دستگاه اسکیمر پس از کپی مشخصات کارت مالباختگان و یادداشت رمز بانکی، به وسیله دستگاه POS اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آن‌ها می‌کردند.
رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: با بررسی‌های بیشتر از سوی کارشناسان پلیس فتا اعضای این باند شناسایی و مشخص شد از عصر پنجشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) تا شنبه (۲۰ بهمن‌ماه) بیش از ۱۰ میلیارد تومان از حساب مالباختگان خارج کرده‌اند.
وی یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع و پس از هماهنگی با مراجع قضائی و بانک مرکزی، حساب‌های بانکی متهمان مسدود و با انجام کارهای اطلاعاتی هر سه عضو باند که در استان‌های مختلف مخفی شده بودند، ظرف مدت ۲۴ ساعت دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: متهمان در بازجویی‌های ابتدایی عنوان کردند که از حدود یک سال قبل اقدام به کپی کردن کارت بانکی شهروندان کرده و با تصور تعطیل بودن اداره‌ها و سازمان‌ها و همچنین مراکز پلیس، نیت خود را در تعطیلات اخیر عملیاتی کردند.
وی یادآور شد: طبق اظهارات سه متهم دستگیر شده، آن‌ها پس از انجام کلاهبرداری قصد خروج از کشور را داشته‌اند که قبل از هر اقدامی با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند.
امان‌اللهی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، بیش از ۴۰ دستگاه کارت‌خوان و ۳ هزار عدد کارت بانکی فعال به همراه ۲ دستگاه اسکمیر (کپی‌کننده کارت) کشف شد.
وی افزود: تحقیقات بیشتر در این خصوص به منظور کسب اطلاعات بیشتر و دستگیری سایر عوامل احتمالی مرتبط با اعضای این باند همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست چنانچه برای خرید در فروشگاه‌ها مجبور به ارائه کارت بانکی به جای پول نقد شدند، رمز کارت را در اختیار فروشنده قرار نداده و خود اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی کنند.
منبع: فارس برچسب ها: باند کلاهبرداری ، کرمانشاه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: باند کلاهبرداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با رسید جعلی

سرهنگ علی قاسم پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی تماس شهروندی با پلیس ۱۱۰ وی اظهار داشت که در مجتمع تجاری مگامال فردی با نمایش رسید جعلی قصد خرید از مغازه وی را دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به آمادگی و هوشیاری بالای ماموران اشاره کرد: بلافاصله تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به محل اعزام شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته پاساژ و مغازه‌ها با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی متهم را شناسایی و پس از مدت کوتاهی متهم را در داخل یکی از مغازه‌های مرکز خرید در حالی که قصد خرید به صورت کارت به کارت با ارائه رسید جعلی را داشت دستگیر و به کلانتری منتقل شد 

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: پس از بررسی‌های اولیه متهم به جرم خود مبنی بر خرید از فروشگاه‌ها با رسید جعلی اعتراف و اظهار داشت که با این شیوه از تعدادی فروشگاه در سطح تهران کلاهبرداری انجام داده است.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۲۲ دستگاه تلفن همراه از نوع آیفون، یک دستگاه کنسول بازی سونی، سه قطعه فرش دست بافت، یک دستگاه تبلت، یک دستگاه موتور سیکلت، مقداری لوازم جانبی موبایل و ۲۶ عدد سیگار الکترونیک که هر یک ارزش حدودی ۵۰ میلیون ریال را دارند که همگی این اموال را با رسید جعلی خریداری نموده بود کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری خاطرنشان کرد: در این خصوص ۱۰ نفر از مالباختگان که فریب خورده و با رسید جعلی به متهم کالا فروخته بودند شناسایی شدند و شناسایی شکات دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ قاسم پور به شهروندان توصیه کرد: هنگام فروش کالا به افراد حتماً از دستگاه‌های معتبر کارتخوان استفاده کنید و در هنگامی که مشتری قصد پرداخت با پول نقد یا به صورت کارت به کارت را دارد حتماً از تقلبی نبودن اسکناس یا رسید کارت به کارت با بررسی کردن موجودی و گردش حساب بانکی مطمئن شوید.

منبع: پلیس

 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • خالی کردن حساب با سوال ۱۰۰ میلیونی!
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد