Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:25:10 GMT

ورود دادستان به پرونده ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۵۴۸۵

ورود دادستان به پرونده ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی

دادستان ایلام با صدور دستوری به مدیرکل بهزستی استان ایلام از وی خواست که در اجرای دستور قضایی، موضوع ازدواج کودک ۱۱ ساله با مرد ۵۰ ساله در «زردلان» ایلام را بررسی و علل و انگیزه آن را به مقام قضایی گزارش دهد. ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه ایرانی «کودک همسری» است، آسیبی که بیش از 5 درصد ازدواج‌ها را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد کارشناسان «کودک همسری» مربوط به ازدواج با کودکان زیر 15 سال است که رقمی بیش از 28 هزار کودک دختر را در هر سال شامل می شود.

"پیرهمسری"، "کودک همسری" و تروریزم رسانه‌ای علیه رحیم‌پور"کودک همسری" به آسیب حوزه جوانان شهرستان ملکان تبدیل شده استمجلس لایحه «کودک همسری  و تعیین حداقل سن برای ازدواج» را بازنگری کند

بررسی آماری «کودک همسری» نشان می‌دهد که بیشترین آمار ازدواج و طلاق کودکان هم در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، فارس، زنجان، تهران، همدان و مازندران ثبت شده است.

داشتن خانواده فقیر، حضور والدین معتاد  از جمله عواملی است که به پدیده «کودک همسری» دامن زده است.

نمونه آن خانواده فقیر در ایلام  است که کودک 11 ساله‌‌ خود را  به عقد مردی 50 ساله در می آورد تا از طلب 50 میلیونی خود صرف‌نظر کند.

انتشار خبر ازدواج کودک 11 ساله با مرد 50 ساله در «زردلان» ایلام با واکنش دادستان ایلام مواجه شد.

افشار خسروی زاد با صدور دستوری به مدیرکل بهزستی استان ایلام از وی خواست که در اجرای دستور قضایی موضوع « اذواج کودک 11 ساله با مرد 50 ساله در «زردلان» ایلام» را بررسی و علل و انگیزه آن را به مقام قضایی گزارش تا تصمیمات لازم و برخورد بایسته صورت پذیرد.

زهرا همتی، مدیرکل بهزستی استان ایلام در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در  ایلام اظهار داشت: در اجرای دستور مقام قضایی، کارشناسان بهزستی  به محل سکونت دختر 11 ساله اعزام شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه خانواده دختر 11 ساله  اجازه ورود تیم اعزامی از طرف بهزیستی  به منزل را نمی‌دهند ولی تلاش ما جهت بررسی موضوع و برخورد بایسته در حال انجام است.

تسنیم، دلایل «کودک همسری» در استان ایلام و سایر استان‌ها ناشی از «وجود ساختارهای فرهنگی سنتی در جامعه»، « فقر و مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی»، « حضور والدین معتاد » است اما برای مقابله و پیشگیری از این آسیب اجتماعی نیز در کشور ما اقدام بایسته‌ای انجام نشده است که امید است ورود دادستان ایلام به پرونده «کودک همسری» این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/ ع

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرهنگ محمدحسین فولادی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر ۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد