Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:58:52 GMT

انسان با اخلاص هیچ کاری را به خود منصوب نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۵۸۲۷

انسان با اخلاص هیچ کاری را به خود منصوب نمی‌کند

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه عمل منصه ظهور ایمان است، گفت: عملی که حزبی، گروهی و نفسانی باشد مشکلی از مردم حل نمی‌کند و شیطانی است بنابراین باید عمل انسان خدایی و همراه با اخلاص باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۱ بهمن) در دیدار با جمعی از سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان، اظهار کرد: حیات انسان به عقل و حیات عقل به علم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات علم به ایمان است، گفت: حیات ایمان به عمل و حیات عمل به اخلاص است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه هیچ چیزی در نزد خداوند محبوب‌تر از عقل نیست، افزود: نشانه عقل واقع‌گرایی و عاقبت اندیشی است و اگر انسانی عقل را به فعلیت رساند حیات عقلانی پیدا می‌کند و گرنه عقلی که فراموش شده یک استعداد است که هیچ نقشی ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه برای به فعلیت رسیدن عقل باید تمام امور کارشناسی شود، ادامه داد: مقدمه هر کاری علم است بنابراین قوت عقل در همراه بودن با علم است و کسی می تواند نظر عقلانی بگوید که مقدمات علمی برای او روشن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر ایمان نباشد بدترین عنصر علم است، بیان کرد:باید به علم با ایمان جهت بدهیم تا خدایی باشد.

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه عمل منصه ظهور ایمان است، گفت: عملی که حزبی، گروهی و نفسانی باشد مشکلی از مردم حل نمی‌کند و شیطانی است بنابراین باید عمل انسان نیز خدایی و همراه با اخلاص باشد.

 

به گفته وی اگر انسان اخلاص در عمل داشته باشد دیگر هیچ کاری را به خود منصوب نمی‌کند و تمام قدرت و نیرو و توفیق را از خداوند متعال می‌داند لذا کار غیر خدایی ارزش ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به سربازان امام زمان (عج) در استان گفت: اخلاص شما گمنام است و امیدواریم در غربت اسلام و در شرایطی که دوست نادان و دشمن دانا به جنگ مظلوم و خدا آمدند جبهه شما حق و دین را یاری کند و مکر مشرکان خنثی شود و به کوری چشم دشمنان در چهل سالگی انقلاب شاهد ظهور و علامت ظهور امام (عج) و تحقق آرمان تمام انبیاء الهی باشیم.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه فاطمیه 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن اردبیل اصفهان استان بوشهر خبرگزاری شبستان شهادت حضرت زهرا س انقلاب اسلامی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علم و ایمان سربازان گمنام امام زمان عج اخلاص در عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک

دریافت 80 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز با جلوه‌های ویژه‌ای که دارد اکوسیستمی جذاب برای طبیعت دوستان است و همه ساله حجم قابل توجهی از گردشگران خود را به جزیره می‌رسانند.

اما انباشت زباله به ویژه زباله‌هایی از جنس شیشه و پلاستیک که حاصل استفاده گردشگران است؛ به شدت زیست بوم جزیره را تهدید می‌کند.

کد خبر 6092829

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • بالندگی، تکاپو و رشد علمی و معنوی یک جامعه مدیون معلم است
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • برای اولین بار منتشر شد: محمد صلاح به یورگن کلوپ چه گفت؟
  • علم وایمان دو شاخصه وجودی شهید مطهری است
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!