Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا- پاسخگوئی به مردم یکی از شاخصه های اصلی حکومتهایی است که از دموکراسی بهره می برند و ایران اسلامی که مدعی داشتن دموکراسی است هم از این مقوله جدا نیست.

هر گاه مشکلی و یا چالشی در افکار عمومی ایجاد می شود اولین مطالبه مردم پاسخگویی به سوالاتشان می باشد و اگر این مهم فراموش شود نشانه های دموکراسی نیز از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته گذشته یک سرقت مسلحانه در شهرستان ایذه رخ داد که فارغ از اینکه چه کسی مقصر است و چه عاملی باعث این بی نظمی و نا امنی شده است خبر آن از رسانه ها و از جمله ایرنا منتشر شد.
هر چند مسئولان شهرستان ایذه پاسخگوی سوالات مردم در این زمینه نبودند مطالب از طریق معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان پیگیری و با هماهنگی و تایید مطالب، خبر مربوطه منتشر شد.
بعد از انتشار خبر که تمامی مطالب آن مورد تایید قرار گرفته است فرماندهی انتظامی ایذه فشارهای خود را بر خبرنگار ایرنا در ایذه وارد کرده و خواستار حذف خبر از خروجی ایرنا شد.
متعاقب آن خبرنگار ایرنا 2 بار از سوی پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان ایذه احضار و ضمن ابراز انتقاد از انتشار خبر از وی تعهد گرفته شد که از این پس اینگونه اخبار را انتشار ندهند.
این نوع رفتار نشان می دهد که علی رغم بینش و هماهنگی بالای فرماندهی انتظامی استان با خبرنگاران اما ظاهرا فرماندهی انتظامی ایذه دیدگاه دیگری دارد و توقع دارد هیچ خبری از چالشها و بی نظمیهای شهرستان مخابره نشود.
خبرنگار وظیفه ای جز اطلاع رسانی با هدف کمک به توسعه جامعه ندارد و هیچگاه تحت فشار و تهدید از وظیفه اطلاع رسانی خود کوتاه نخواهد آمد.
مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و از جمله فرماندهی محترم انتظامی ایذه وظیفه دارند طبق قوانین به وظایف ذاتی خود عمل کنند و مطمئن باشند همچنان که عملکرد خوب آنان را در طول سال برای مردم گزارش خواهیم کرد ضعفها و نواقص آنان را نیز منتشر می کنیم و در این راستا از هیچ تهدید و فشاری کوتاه نخواهیم آمد زیرا به قول امام راحل مردم ولی نعمت ما هستند.
امید وارم فرماندهی محترم انتظامی ایذه بجای احضار خبرنگاران با درک جایگاه آنان در صدد تعامل و همکاری بیشتر با خبرنگارانی باشیم که شب و روز برای تعالی نظام به رغم داشتن حقوق پایین تلاش می کنند.
محسن بهاروند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تهديد ايذه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، اظهار داشت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفت اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نمازجمعه و در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید کنند.

کد خبر 6088480

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی مسئولان جشنواره آسمان هشتم در میناب بی‌اعتنایی به رسانه‌ است
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است