Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ریشه آشفتگی بازار خودرو ساختاری است، گفت: مدیریت دولتی، عدم خصوصی سازی واقعی، عدم نظارت کافی بر عملکرد خودروسازان، ایجاد منافع مشترک بین خودروسازان و دستگاه های ناظر از جمله مسائل ساختاری است که وضعیت کنونی بازار خودرو را شکل داده است.

وی در گفتگو با خبرنگار الف گفت: اگر تنها 10 درصد از تسهیلات و کمکهایی را که در طول 40 سال اخیر به دو خودروساز بزرگ کشور کرده ایم، به یک بخش خصوصی اعطا می کردیم تا با مهندسی معکوس خودروهای وارداتی اقدام به تولید خودرو نماید، صنعت خودرو کشور به مراتب پیشرفته تر از وضعیت کنونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی لارگانی، با انتقاد از حاکمیت مدیریت دولتی بر دو خودروساز ایران خودرو و سایپا گفت: متاسفانه به خاطر همین عارضه ساختاری، درهای خودروسازی به روی جوانان مبتکر و خلاق کشور بسته است.

وی افزود: کسانی مانع از حضور این جوانان در صنعت خودرو می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در طول سال های گذشته صنعت خودروسازی کشور به جای پیشرفت پس رفت نموده است، خاطر نشان کرد: به طور مثال برخی از امکانات خودرو که تا چند سال پیش جزء امکانات اصلی بوده ولی در حال حاضر بابت آن پول اضافی از مشتری دریافت می شود.

وی ادامه داد: یعنی به جای طراحی و تولید امکانات جدید و مدرن، بابت امکانات قبلی پول پول مازاد دریافت می شود.

موسوی لارگانی گفت: متاسفانه خودروسازی محدود به عده خاصی شده است که وابسته به دولت هستند و اجازه ورود دیگران به این عرصه را نمی دهند.

وی نظارت ضعیف وزارت صنعت و سازمان استاندارد را یکی از دلایل عقب افتادگی صنعت خودرو برشمرد و گفت: بعضا برخی از ناظرین در شرکت های خودروسازی مسئولیت دارند و حقوق بگیر هستند.

موسوی لارگانی با قبول اینکه خودروسازی کشور در دست مافیا مدیریت می شود، گفت: این عده باعث شده اند که تغییرات در بدنه خودروسازی رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد.

وی با اشاره به تغییر مدیرعامل سایپا گفت: در صنعت خودرو هم تغییرات و هم ابقای مدیران، غالبا سیاسی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای خودرو خصوصی سازی خودروسازان بخش خصوصی صنعت ایران خودرو سایپا کمیسیون اقتصادی پول دولت استاندارد حقوق حقوق خصوصی سازی خودروسازان کمیسیون اقتصادی مجلس موسوی لارگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد، محمد رستگاری عنوان کرد: هوشمند سازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل‌ونقل کالا یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد است که طی سال‌های اخیر این مهم در شهرستان‌های ابرکوه، مروست، بافق و معادن متمرکز بخش ندوشن اجرا، مراحل آزمون‌وخطا را پشت سر گذاشته و پس از تست‌های اولیه به تکامل مطلوب رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: با توجه به حواشی متعدد حاکم بر ساختار حمل‌ونقل محمولات کاشی و سرامیک، برنامه‌ریزی‌های مختلف برای اجرای این طرح در صنایع نامبرده نیز در دستور کار مجموعه راهداری قرار گرفت که پس از انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط، تشکل‌های صنفی و واحدهای تولیدی، طرح ساختاری اعلام بار مجازی از تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در رابطه با حمل محمولات کاشی و سرامیک سراسر استان پیاده‌سازی شد.

رستگاری با بیان اینکه در اولین روز اجرا بیش از هزار و ۱۰۰ بارنامه برای محمولات کاشی و سرامیک استان مبتنی بر سامانه هوشمند صادر شد، بیان کرد: همزمان با آغاز اجرای این طرح، تمامی فعالان حوزه حمل‌ونقل و شرکت نرم‌افزاری سازنده و کنترل کننده این سامانه نیز آماده‌باش بودند تا در صورت وجود هرگونه نقص و ایجاد اختلال، به سرعت مشکل را برطرف نمایند که خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی گزارش نشد.

وی ضمن تشکر از شرکت واحدهای تولیدی، تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل به‌ویژه انجمن و کانون رانندگان استان، شرکت‌های حمل‌ونقل، تصریح کرد: شفافیت، عدالت محوری و چابک سازی در فرآیند حمل‌ونقل از جمله مزایای طرح هوشمند سازی و مجازی‌سازی است که در حوزه حمل‌ونقل استان بروز کرده و منشأ برکات بسیاری خواهد شد.

رستگاری از پیاده‌سازی ساختار مجازی در فرایند حمل‌ونقل در صنایع کاشی و سرامیک به عنوان یک تحول بزرگ یاد کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد طرح نامبرده که پس از دو سال برنامه‌ریزی و کار کارشناسی قابلیت اجرا یافت، برقراری عدالت بین رانندگان و رضایت کامل آنان، سهولت و چابک سازی در امر حمل‌ونقل برای همه ارکان فعال در این حوزه است.

کد خبر 6093282

دیگر خبرها

  • تحول ساختاری در فرایند حمل‌ و نقل کالا در استان یزد
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو