Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:54:02 GMT

دهیاران رنگ و بوی اداری نگیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۶۹۰۱

دهیاران رنگ و بوی اداری نگیرند

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر اهمیت نقش فعالانه و خلاقانه دهیاران در جلب اعتماد و همکاری مردم خطاب به آنان گفت: انتظار داریم که شما اداری نشوید و رنگ و بوی آن را هم نگیرید تا کنشگری و جنگندگی لازم برای مدیریت روستا را حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز یکشنبه در همایش دهیاران استان کرمانشاه افزود: مشارکت مردم در طرح های روستایی هزینه ها را کم می کند، موانع ضد توسعه را برمی‌دارد و بهره‌وری را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاتمی گفت: 75 درصد جمعیت استان شهرنشین هستند و کرمانشاه از نظر جمعیت روستایی رتبه 23 یا 24 کشور را دارد که با توجه به ظرفیت های متعدد در کشاورزی و گردشگری رتبه مناسبی نیست.
او بروز ناهنجاری های متعدد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را نتیجه رشد ناموزون در کشور دانست و گفت: چون حرکت توسعه ای ما تک بعدی بوده است با وجود بالارفتن سطح رفاه خانواده ها سطح رضایت آنها همچنان مطلوب نیست.
معاون استاندار کرمانشاه با پیش کشیدن موضوع توسعه پایدار گفت: در این توسعه همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و زیست محیطی توسعه مورد توجه قرار می گیرد که در این زمینه لازم است برنامه ریزی های توسعه با توجه به مدیریت محلی و جلب اعتماد مردم و مزیت های بومی و محلی اصلاح شود.

** سه دغدغه اصلی استانداری
معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشتغال، تورم و توزیع درآمد را سه دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان دانست گفت: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی و قانونی، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و جذب سرمایه جدید چهار راهبرد اصلی استانداری در حوزه اشتغال است که بخش روستایی آن نیازمند نقش فعالانه و خلاقانه دهیاران است.
او از دهیاران خواست که تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری اشتغالزایی دولت برای روستاییان را غنیمت بشمارند و در این زمینه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های روستاهای خود را به استانداری معرفی کنند زیرا آموزش ها و تخصیص تسهیلات براساس آن صورت می گیرد.
اجرای طرح‌های پایلوت برای ترویج ایده های موفق، پرداختن به زنجیره ارزش و توجه به حلقه های مختلف هر ظرفیت، ضرورت نامگذاری 6 هزار معبر بدون نام روستاهای استان و ایجاد مسابقه جذب تسهیلات احیای واحدهای راکد بین دهیاران دیگر نکاتی بود که حاتمی به آنها اشاره کرد.
او همچنین با اشاره به امکان برخورداری حدود 100 هزار نفر از روستاییان استان از بیمه روستایی از دهیاران خواست که برای زیر پوشش قرار گرفتن این جمعیت کمک و همکاری کنند.

** توفیق بزرگ جمهوری اسلامی، ارتقای 50 پله‌ای
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به خدمات گسترده انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: شاخص توسعه انسانی (آموزش، بهداشت، وسایل ارتباطی و...) در ایران از رتبه 111 در دوران پیش از انقلاب اکنون به رتبه 60 دنیا رسیده که توفیق بسیار بزرگی محسوب می شود زیرا در این مدت همه کشورها برای ارتقای جایگاه خود تلاش های مستمری ‌کرده‌اند.
رتبه شانزدهم جهان در تولید علم و فناوری و قرار داشتن در بین 13 کشور مقتدر نظامی دنیا از دیگر توفیقات جمهوری اسلامی بود که محمدابراهیم الهی تبار به آن اشاره کرد.
او در ادامه وضعیت امنیتی استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: کرمانشاه در حوزه جرایم خشن از رتبه 9 به 15 کشور، در سرقت های مهم از رتبه 14 به 16 و در وقوع شرارت‌ها از رتبه 14 به 18 ارتقا پیدا کرده و مشکل ما اکنون در حوزه جرایم خرد است که نیازمند همکاری و همفکری همه مسئولان و مردم است.
در همایش دهیاران استان کرمانشاه در تالار بعثت این شهر، جمع زیادی از دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مدیران ارشد استان و استانداری حضور داشتند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان، 32 شهر و بیش از 2 هزار و 622 روستای دارای سکنه دارد که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع مساحت آن است.
7444/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دهياران كرمانشاه روستاهاي كرمانشاه گردشگري كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صائبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نشست مشترک با معاونت سازمان بوستان‌های شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار کرد: این نشست به منظور هم فکری در خصوص برنامه‌های مشترک در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران برگزار شد.

مشاور استاندار تهران با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی استانداری با مراکز علمی، بازدیدها و همکاری‌های تحقیقاتی را مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه بهره مندی از توان تجربی و نیروی انسانی طرفین برای انجام طرح‌های مطالعاتی تحقیقاتی راهگشا خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران بر ضرورت برنامه ریزی های مطلوب در حوزه توسعه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان تهران تاکید کرد و گفت: به طور کلی، توسعه، رشد تدریجی برای رسیدن به پیشرفت را یادآوری می‌کند، لذا ما می‌توانیم با برنامه ریزی های صحیح، همکاری و تعاملات مشترک ویژه، اتفاقات مطلوبی را در این بخش رقم بزنیم.

صائبی از آمادگی استانداری تهران برای انعقاد تفاهم نامه همکاری درحوزه نیازهای مشترک فرهنگی، اجتماعی و سلامت در پایتخت خبر داد.

کد خبر 6087141

دیگر خبرها

  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • دستوری تازه در مورد استفاده از منشی‌های زن: «در ادارات دولتی ممنوع شد!»
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود