Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر با یادآوری اینکه تکمیل طرح انتقال آب و سایر مزارع که از تونل چشمه لنگان خسارت دیده اند ۱۴ سال که مانند استخوان درون زخم است، گفت: این مشکل در مورد روستا نهضت آباد لا ینحل مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، «علیرضا اصلانی» در جلسه اداری فریدونشهر با اشاره به اینکه شهرستان دارای 19 هکتار زمین کشاورزی که سیب زمینی، جو و حبوبات عمده محصولات آن را تشکیل می دهد، گفت: عمر کاشت سیب زمینی در این شهرستان 150 ساله و دامداری یکی از شغل های مهم  مردم است و پس از انقلاب پرورش ماهی رونق یاقت و دومین تولید کننده ماهی های سرد آبی و واحد تولیدی نمونه در سال 93 و سال جاری برای پرورش ماهی  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیریت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اولین واحد تخم ماده قزل آلای با همکاری دانشگاه صنعتی انجام شده و با تاکید بر اینکه توسعه آبیاری از اولویت ها است، بیان کرد:  11 مورد آبیاری بارانی به وسعت 538 هکتار و اعتبار 50 هزار و 218 میلیون ربال، آبیاری کم فشار 12 مورد به مساحت 58 هکتار و اعتبار 32 هزار و 321 میلیون ریال و 6 مورد آبیاری قطره ای  که 6.5 هکتار زمین از طرح های افتتاح شده امروز است.

 

وی در نشریح  طرح های در حال اجرای شهرستان فریدونشهر گفت: شامل 47 هکتار با اعتبار 4 هزار 290 میلیون ریال از اعتبارات بلاعوض دولتی است و 833.5 هکتار طرح مصوب در شهرستان داریم  و اعتبار با 4.5 میلیارد بلاعوض در سه مورد کانال به طول سه هزار متر و سه رشته قنات هزار 200 میلیون ریال هزینه شده است  و درمجموع 9 میلیارد و 358 میلیون ریال کار شده است.

 

اصلانی  با بیان  اینکه 21 واحد پرورش ماهی در شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: ظرفیت های بالقوه منابع آب های کلان در شهرستان است ولی در حوزه های دز و کارون نمی توان واحد های جدیدی احداث کرد زیرا ممنوعیت برای بارگزاری دارد و جوابی برای متقاضیان جدید نداربم،  پرورش ماهی بارگزاری نیست چون  آبی مصرف نمی کند.

 

مدیریت جهاد کشاورزی بابیان اینکه راه را برای ارزیابی ها و بحث اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان وجود دارد، یادآوری کرد: آمایش سرزمینی علی رغم استعداد ویژه ایکه در طیور دارد و کمترین بیماری در آن مشاهده نشده است ولی  اجازه مرغداری جدید را نمی دهند.

 

 وی با یادآوری اینکه تکمیل طرح انتقال آب و سایر مزارع که از تونل چشمه لنگان خسارت دیده اند 14 سال که مانند استخوان درون زخم است تاکید کرد: این مشکل در مورد روستا نهضت آباد لا ینحل مانده است.

 

اصلانی با یادآوری اینکه استمهال کشاوری با سقف 16 میلیون تومان برای کشاورزانی که خشکسالی شدیدی را متحمل شدند، خواستار تصویب طرحی شد که شامل همه بدهکاران بخش کشاورزی شود و افزود: طرح سیلوی 50 هزار تنی کلنگ زنی می شود، یک واحد اصلاح نژاد 500 راسی دام سبک افتتاح می شود  و امید است این طرح ها تحول عظیمی رادر شهرستان ایجاد کند./

 

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه انقلاب اسلامی 22 بهمن فاطمیه راهپیمایی22 بهمن اصفهان دهه فجر خبرگزاری شبستان جشنواره فیلم فجر مقام معظم رهبری ماهی سرد آبی مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان