Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@23:16:36 GMT

قیمت مرغ همچنان در حال پرواز قیمتی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۶۹۸۰

قیمت مرغ همچنان در حال پرواز قیمتی

به گزارش جهان نيوز، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ  نسبت به ایام قبل از تعطیلات در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱هزار تومان و  مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۹۰۰ تا ۱۵ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات چند روزه و افزایش سفر‌ها به مناطق شمالی، زمینه جابه جایی مرغ به سمت تهران کاهش یافته است که همین امر موجب شده تا قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت با اشاره به اینکه عرضه مرغ از اوایل اسفند به اوج خود می‌رسد، بیان کرد: اکثر تولیدکنندگان از ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پس از رسیدن مرغ تولیدی به وزن مناسب اقدام به عرضه در بازار خواهند کرد. اما در شرایط فعلی تاخیر در عرضه نهاده‌ها از مشکلات پیش روی تولیدکنندگان به شمار می‌رود چرا که مرغدارانی که از ۲۰ روز قبل نهاده مورد نیازشان را از پشتیبانی امور دام خریداری کردند، هنوز به دستشان نرسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تاخیر در عرضه نهاده از سوی پشتیبانی امور دام، مرغداران چاره‌ای ندارند جز اینکه نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد خریداری کنند که این امر در قیمت تمام شده تولید و به تبع نرخ مرغ در بازار تاثیرگذار است.

به گفته وی، تا زمانیکه قیمت جوجه یکروزه و نهاده‌ها در بازار مدیریت نشود، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ در بازار به تعادل برسد.

حجت نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را یک هزار و ۷۰۰، کنجاله سویا ۳ هزار و ۹۰۰ و هر قطعه جوجه یکروزه را ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت فعلی نهاده‌های دامی باید انتظار داشت که قیمت هر کیلو مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان به بالا در بازار عرضه شود و در غیر این صورت تولیدکنندگان متضرر خواهند شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان برای طی کردن این پروسه نیاز به نقدینگی دارند که به همین خاطر چاره‌ای ندارند جز اینکه مرغ تولیدی شان رامطابق هزینه‌های تولید در بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگر مدیریت قیمت نهاده‌های دامی از سوی مسئولان ذی ربط رها شود؛ بنابراین نباید انتظار داشت که قیمت مرغ با نرخ‌های مصوب و به عبارتی پایین‌تر از قیمت‌های فعلی در بازار عرضه شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است

به گزارش خبرنگار مهر گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

کد خبر 6094451 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه بی فایده است
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت