Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@07:12:12 GMT

ایران برای غنی سازی ۱۹۰ هزار سو آماده است

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۹۷۰۸۸

ایران برای غنی سازی ۱۹۰ هزار سو آماده است

کمالوندی گفت: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید رییس سازمان انرژی اتمی برای افزایش غنی سازی اورانیوم به ۱۹۰ هزار سو در کشور آمادگی لازم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «بهروز کمالوندی» امروز (یکشنبه ۲۱ بهمن ماه) در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی پارک علم و فناوری قزوین مزین به نام علی اکبر صالحی دانشمند و پژوهشگر قزوینی و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، افزود: در صورت لزوم شرایط برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم از سه درصد به 20 درصد نیز فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: با توجه به خلف وعده کشورهای 1+5 در ایفای تعهدات، پیش بینی های لازم برای بازطراحی راکتور اراک صورت گرفته است تا در ادامه فعالیت ها از آن استفاده کنیم.


کمالوندی به استفاده از ماشین های جدید برای غنی سازی اورانیوم اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ماشین ها و دستگاه های جدید در این زمینه در دستور کار قرار دارد و پیش بینی ها و ملاحظات لازم در این خصوص انجام شده است.

 

به گفته این مسئول جدیدترین دستاوردهای هسته ای کشور در 20 فروردین سال 98 رونمایی می شود که یکی از مهمترین آنها تولید انبوه اکسیژن 18 است.

 

کمالوندی با بیان اینکه ساخت اکسیژن 18 جهش بزرگی در علم شیمی اتمی کشور بود، ادامه داد: هم اکنون افزایش تولید ایزوتوپ (اتم) های پایدار این ماده برای مصارف پزشکی و دارویی در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تنها پنج کشور دنیا می توانند اکسیژن 18 را تولید کنند، عنوان داشت: قیمت یک لیتر آب سنگین با اکسیژن 18 حدود 30 هزار دلار است که از گران بهایی این فناوری پیشرفته خبر می دهد.

 

به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه سخنان خود به ابزارهای صنعت و فناوری به عنوان یک دیپلماسی نوین اشاره کرد و گفت: پارک های علم و فناوری در کشور هنوز در دوران جنینی به سر می برند و پس از گذراندن دوران رشد و رسیدن به بلوغ می توانند دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته باشند.

 

کمالوندی خاطرنشان کرد: تولید علم باید همراه با ثروت باشد و متاسفانه در کشور از هر 100 مقاله علمی تعداد بسیار اندکی منجر به فعالیت صنعتی می شوند درحالیکه نسبت مقالات علمی و تولید صنعتی در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان یک به یک است./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایام فاطمیه فاطمیه انقلاب اسلامی اصفهان 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن اردبیل خبرگزاری شبستان استان بوشهر شهادت حضرت زهرا س بهروز کمالوندی غنی سازی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۹۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج

 سرپرست تیم ملی هاکی گفت: در این اردوی ۵ روزه ۷۵ هاکی کار منتخب حضور دارند.

شعبانی گفت: در پایان این اردو ترکیب تیم ملی هاکی امید جوانان برای شرکت در مسابقات جهانی مشخص خواهد شد.

وی گفت: اولین بازی تیم ملی در این مسابقات اواخر همین ماه در کشور مغرب برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • تمرینات فشرده آماده سازی ماریو بالوتلی در ترکیه / فیلم
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • تاریخ سفر گروسی به ایران مشخص شد
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است